2.4

Wallander - Vålnaden

Ett hus brinner ner efter en gasexplosion. En man och en kvinna dör. Snart konstateras mordbrand. När man identifierar den döde mannen vecklar en intrikat provkarta av svek och hemliga kärleksaffärer ut sig.

Originaltitel Wallander - Vålnaden
Regissör Mikael Marcimain
Manus Lars Lundström
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Lena Endre, Krister Henriksson, Stina Ekblad, Per Morberg, Iben Hjejle, Mats Bergman, Sverrir Gudnason, Douglas Johansson, Nina Zanjani, Dejan Cukic, Felix Engström, Rasmus Troedsson, Fredrik Gunnarsson, Maia Hansson Bergqvist

Ima_Tree
2013-09-18
Svag tvåa. Jag har svårt att förvänta mig att Per Morberg ska göra något annat än tappa en schnitzel på golvet nu för tiden. NO SOUP FOR YOU! Annars är det som ofta med sådana här utdragna tv-serieavsnitt ganska ok ett tag tills man tappar koncentrationen pga usel helhet och skrala individuella insatser.
Jennyshima
2013-09-16
Nej det här var inte speciellt bra manuset är blekt och skådespeleriet obefintligt. Skådespelarna verkar mest vara där för att det ska dimpa ner pengar. Undvik.
emilstjernholm
2013-09-16
Kändes lite fattigt att de använde Per Morberg igen (han var även med i Wallander - Mörkret). Lite sömnig och förutsägbar.
Runlibr
2013-09-16
Helt ok jämfört med många andra, men varför är Kling och Klang (aspiranterna) alltid ute själva på uppdrag utan att tillkalla förstärkning, varför denna fokusering på att alla svettades hela filmen igenom, och varför om det nu är olidlig ökenhetta går Wallander omkring i trenchcoat? De där små detaljerna man kan reta upp sig på i svenska filmer...
Xenox
2012-08-25
Den sista kvarten var ganska spännande, men annars var det en rätt tråkig Wallander-film.
boman90
2012-07-18
Tragiskt att denna blev min tusende betygsatta film.. 2a som 90% av alla Wallander-filmer.
AdimOdin
2012-02-28
Per Morberg är kung!
Shaun
2012-02-26
Man vill ju gärna sätta bra betyg när Mikael Marcimain är inblandad. Men det räcker uppenbarligen inte med en talangfull regissör då hela produktionen är förhastad, skådespelarna sover sig igenom filmen och egentligen inget spännande händer alls. Jag är ledsen, Mikael.
ClintanTheKing
2012-02-18
Blev besviken på denna, då jag hade hoppats på att den skulle leva upp mer bokstavligt till namnet "Vålnaden".
2012-02-16
Denna gång var det riktigt spännande. För varje avsnitt så går Wallander omkring och trånar, man undrar ju när han ska komma till skott. En undring jag har, skickar man verkligen ut två polisaspiranter på spaning ihop? Det verkar lite farligt varaenda gång de där två är ute på uppdrag. Trean är inte överdrivet stark.