3.2

WandaVision

Efter händelserna i Avengers: Endgame så lever Wanda Maximoff och Vision ett idylliskt förortsliv i staden Westview och försöker dölja sina krafter. Märkliga saker börjar ske i staden och då börjar paret att misstänka att saker inte är som de verkar.

Originaltitel WandaVision
Regissör Matt Shakman
Manus Jac Schaeffer, Gretchen Enders, Megan McDonnell, Bobak Esfarjani, Peter Cameron, Mackenzie Dohr, Chuck Hayward, Cameron Squires, Laura Donney
Genre Komedi, Action, Mini-serie
Skådespelare Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Debra Jo Rupp, Fred Melamed, Kathryn Hahn, Teyonah Parris, Randall Park, Kat Dennings, Josh Stamberg, Evan Peters, Selena Anduze, Julian Hilliard, Jett Klyne

HerrNenne
2021-03-24
Nej, det här var tråkigt tidsslöseri. Räcker inte storyn till en film, så blir det inte bättre av att dra ut det ännu längre. Monica Rambeau är det sämsta jag sett i MCU hittills och är rädd att hon kommer få större roll i framtiden. Uselt skriven och skådespelad karaktär.
2021-03-08
Jag hade rätt höga förväntningar på det här men kände mig ändå lite skeptisk till hur den skulle lyckas. Jag är väldigt glad över att den lyckas nå upp till mina förväntningar och bitvis faktiskt överträffa dom. Riktigt kul att MCU väljer att ta ut svängarna på det här viset och det hela knyts ihop riktigt bra och funkar verkligen. Olsen och Bettany har aldrig varit bättre. Serien lyckas verkligen med att ta en åt olika håll och göra att en inte känner sig säker alls åt vilket håll den ska ta vägen. Kathryn Hahn gör en strålande insats som granne. Jag blir otroligt glad över att se Kat Dennings igen. Even Peters gör att väldigt intressant inhopp. Och det finns så mycket mer att säga. Slutet kanske inte riktigt levererar lika mycket som vägen dit men samtidigt är det ju långt ifrån slut här. Ser verkligen fram emot fortsättningen på MCU även om det dröjer pga pandemin.