2.1

Wander

Efter att ha anlitats för att undersöka ett misstänkt mord i den lilla staden Wander, blir en paranoid privatutredare övertygad om att fallet hör ihop med hans dotters dödsfall.

Originaltitel Wander
Regissör April Mullen
Manus Tim Doiron
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Skådespelare Aaron Eckhart, Tommy Lee Jones, Katheryn Winnick, Heather Graham, Raymond Cruz, Brendan Fehr, Nicole Steinwedell, Moses Munoz, David Gibson, Elizabeth Selby, Deborah Chavez, Ian McLaren, Roger Dorman

norenorama
2020-12-08
Var väl helt ok, men vet inte hur bra det är att göra filmer som får konspirationsteorister att gå i exstas i dessa tider. Har inte kollat upp men skulle ju inte bli helt chockad om April Mullen skulle vara någon tinfoil hat tjomme. Har alltid gillat Tommy Lee Jones, men blir ju lite orolig över att han är med i filmer på detta temat, bara hoppas han inte är någon Qanon mupp eller liknande. Får lite samma känsla av att se denna som när man ser filmer att kristna regisörer som 100% har en illa gömd agenda att sprida religion till ateister.