2.3

Wanderlust

George och Linda är ett utarbetat och stressat Manhattan-par. När George förlorar jobbet på grund av nedskärningar finns endast en utväg för dem: att flytta in hos Georges hemske bror i Atlanta. På vägen dit råkar de hamna i Elysium, ett idylliskt samhälle befolkat av ett antal färgstarka karaktärer med ett lite annorlunda sätt att se på saker och ting. Pengar? Kan inte köpa lycka. Karriär? Vem behöver det? Kläder? Bara om du vill.

Originaltitel Wanderlust
Regissör David Wain
Manus David Wain, Ken Marino
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Paul Rudd, Jennifer Aniston, Justin Theroux, Alan Alda, Malin Åkerman, Ken Marino, Joe Lo Truglio, Kathryn Hahn, Kerri Kenney, Lauren Ambrose, Michaela Watkins, Jordan Peele, Linda Lavin, Jessica St Clair, Todd Barry, Mather Zickel, Juan Piedrahita

hsimpson
2019-08-04
Usch och fy!
Greystalker
2017-08-20
Har inte tagit fram skämskudden på 30 år men idag var det dags.
Tatty
2015-03-10
Rolig film med Jennifer Aniston och Paul Rudd. Inte jätte bra film men duger att se när man vill bara slappa och titta på en rolig film med sköna människor.
Starlette
2015-01-13
Visst, ibland lite fånig. Men det blir aldrig dåligt eller tråkigt. Många sköna scener. Och Paul Rudd är sjukt kul vad han än gör för film.
2015-01-12
För mig finns det något oemotståndligt med både Paul Rudd och Jennifer Aniston. Två skådespelare som om och om igen spelar dessa charmiga karaktärer som är väldigt lätta att tycka om. Här får jag en Judd Apatow-producerad film vilket direkt avslöjar om man ska se denna film elelr inte. För mig är detta något positivt för man får en drös med sköna karaktärer spelade av minst lika sköna och kompetenta komiker. Inget fantastiskt men roligt och kul. Alan Alda är sevärd.
Ve72
2014-11-13
Riktigt underhållande film med bra skådisar! Gillar ju både Aniston o Rudd och de brukar vara med i hyfsat bra filmer. Gillar kemin mellan dem båda.
Andreas_
2014-06-16
oj vilket magplask för både Paul Rudd och Jennifer Aniston detta var, för det är aldrig roligt eller intressant utan bara tråkigt och fruktansvärt fånigt, och jag är chockad att det inte är Adam Sandler i huvudrollen eftersom det är denna typ av skräp han gör nuförtiden. Hur som, så brukar jag gilla både Rudd och Aniston i deras respektive komedier men här är inte ens dom roliga och handlingen är ju bara totalt tråkigt orealistisk eftersom ett par i deras ålder aldrig skulle fastna på något hippie reservat...hade blivit mycket roligare om dom tagit sig iväg till en liten småstadshåla och försökt anpassa sig dit istället, men man kan ju inte få allt och enda jag kan göra nu är att inte rekommendera denna film, utan spara tiden till något roligare eller vettigare, men om man har gott om tid eller är väldigt ung eller otroligt tråkigt så duger väl denna att se, men en varning är att en del scener är så otroligt urfånigt dumma att man sitter och vrider sig i tvsoffan med avsmak, så betyget blir endast en svag 2:a som är farligt nära 1:an.
nestle
2014-06-13
Har en del sköna moments men blir rätt trist ibland. Stark 2a.
booby
2014-06-01
Förväntningarna var låga och filmen höll sig någorlunda där efter. Inget dåligt men inget särdeles bra heller.
Mr_v
2014-04-13
Stark 2:a trots allt. Det var rätt underhållande, på ett intetsägande sätt.