2.5

War Machine

En general som föresätter sig att vinna det ?omöjliga? kriget i Afghanistan visar oss hur det moderna krigets maskineri fungerar. Inspirerad av en sann historia.

Originaltitel War Machine
Alternativ titel The Operators
Regissör David Michôd
Manus David Michôd
Genre Drama, Komedi, Krig, 2010-tal
Skådespelare Brad Pitt, Anthony Hayes, John Magaro, Anthony Michael Hall, Emory Cohen, Topher Grace, Daniel Betts, Aymen Hamdouchi, Will Poulter, Lakeith Stanfield, Ben Kingsley, Alan Ruck, Scoot McNairy, Meg Tilly, Tilda Swinton, Nicholas Jones, Josh Stewart

setterwall
2019-05-20
En platt Pitt i en platt film.
setterwall
2019-05-20
Platt.
Mikael602
2019-04-01
Fylld av ironi över hur politiken bakom kriget i Afghanistan fungerar. Stundtals rolig men mestadels tråkig och överspelad.
LosBerkos
2018-04-15
Smart sätt att tjäna pengar, köp en skådespelare och riv ut en sida ur ett gammalt Rolling Stone-nummer och vips så har du en "film".
abnormal
2017-12-17
Väldigt autentisk film som har förmågan att kombinera komedi med djup och allvar. Väldigt träffande om USA i Afghanistan.
nodon
2017-12-03
3,5
annihilat0r
2017-10-07
"War Machine" är en sällsynt udda krigsfilm med en närmast oroande udda Brad Pitt i huvudrollen. Ett märkligt projekt, vilket samtidigt på ett fascinerande vis vrider på ens förståelse av konstformen film.
Christofer
2017-08-28
Första halvan var helt fantastisk kul, när det var komedi. När det sedan blev mer av ett drama så tappade det hela udden eftersom man inte behärskade den vändningen. Sammantaget inte fullt så underhållande som jag hade väntat mig efter inledningen, men Brad Pitt gör ju ändå en härlig roll trots allt.
dudson
2017-08-22
WTF Vilken sörja till film. Inte skoj nånstans.
Christian.
2017-08-12