2.7

Warcraft: The Beginning

En skildring av det ursprungliga mötet mellan människor och orcher, där tyngdpunkten läggs på såväl alliansens som hordens sida av konflikten. Med karaktärer som Durotan och Lothar vid rodret utspelar sig filmen på flera platser etablerade i de populära datorspelen med samma namn.

Originaltitel Warcraft
Regissör Duncan Jones
Manus Duncan Jones, Charles Leavitt
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Clancy Brown, Daniel Wu, Ruth Negga, Anna Galvin, Callum Keith Rennie, Burkely Duffield, Ryan Robbins, Dean Redman, Terry Notary, Michael Adamthwaite

Skapad 2019-12-19 av AugustDellert
'Warcraft: The Beginning' är en filmatisering utav en av spelhistoriens mest framgångsrika spelserier. Personligen så stiftade jag bekantskap med denna mytologiska spelvärld redan 1994 i och med d...   Läs mer »

QuiNonStultus
2021-07-12
Asså, det är ju inte en bra film. Men den respekterar vissa detaljer kring Warcraft rätt väl, och det känns iaf bra!
Mysharry
2021-07-08
Ibland får jag lite Avatar-känsla över delar av animationen, men där tar liknelsen slut. Animeringen är precis för dålig för att man inte ska störa sig, både vad gäller orcherna och bakgrund. Och så kommer man till själva berättelsen.. . Och hur de porträtterar (eller snarare struntar i) kvinnorna... Sen blev det lite mer action och strid, vilket var uthärdligt, och räddade filmen från en klar etta. Istället kryper den precis upp över gränsen till en tvåa. Men se den inte.
ShenLong
2021-07-06
befarade nog än värre film 2016. men nu 5år senare minns jag den som bättre än förväntat och då blev den också sämre än väntat. sänkt tilm 2a
Murvel48
2020-12-19
Helt klart bättre än jag befarade. Ändå har jag aldrig spelat WoW.
dudson
2020-04-20
Läcker film. Men man lär allt digga dessa spel innan man kan fullt ut avnjuta denna-hära filmen. 2+
Zebulonm
2020-01-13
Riktigt uselt.
Makta
2019-03-15
3 ok rulle men kass CGI och så är storyn fuckade i jämförelse med originalet.
celec
2018-02-24
Filmen börjar svagt för att faktiskt bli bättre men den är på tok för lång. Storyn känns föga originell och det snos hejvilt, mosesscenen känns fruktansvärt löjlig.
2018-01-20
Hur kan man tycka den här är bra? Har svårt att se något bra i denna film, men, men...
dafreakish
2018-01-04
Visserligen spelar jag inte World Of Warcraft (eller någon av föregångarna) men efter att ha sett den här fantasysmörjan så inser jag att det lär krävas att man är ett galet hardcorefan för att uppskatta det. Taffligt skådespeleri, bitvis riktigt fula effekter, rörigare än det nästan är möjligt och en Jones som varken har gjort en färdig film utan en sorglig inledning på något som var/är tänkt att bli flera filmer. Gemensamt kan vi väl önska att det aldrig sker. Rent ut sagt värdelöst.