2.1

Wargames: The Dead Code

Hackaren Will Farmer spelar ett online-spel med regeringens superdator Ripley. Ett spel som simulerar en terroristattack. Farmer känner inte till att Ripley har designats för att appellera till potentiella terrorister, och att något gjort Ripley paranoid.

Originaltitel Wargames: The Dead Code
Alternativ titel WarGames 2: The Dead Code
Regissör Stuart Gillard
Manus Randall M Badat
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Matt Lanter, Chuck Shamata, Maxim Roy, Nicolas Wright, Claudia Ferri, Lucinda Davis, Colm Feore, Trevor Hayes, Robert Higden, Gary Reineke, Amanda Walsh, Susan Glover, Vlasta Vrana, Ricky Mabe, Claudia Black (röst)

tandersten
2016-02-26
Jättedåligt.
cosinusfi
2016-02-06
Nej.
AlbinWesley
2013-09-19
Även om den är korkad och onödig redan från början så funkar den ändå ett tag. Den hade liksom kunnat va en reko tvåa om den höll det uppe. Men det blir bara värre och värre och mot slutet är det inte ens intressant längre. Sen är det ett problem att det gått 25 år mellan filmerna, det här funkade bättre tidigt 80-tal liksom. Nej hu.
2013-09-18
Här verkar taktiken ha varit att allt ska gå i ett sånt rasande tempo att publiken inte hinner fundera på hur dumt och ologiskt allting är. Man behöver dock inte fundera mycket alls för att konstatera att det inte är mycket som går ihop. Filmskaparnas kunskaper om datorer, teknik och terroristbekämpning verkar komma helt och hållet från andra liknande filmer, och stundtals är det här direkt pinsamt att beskåda. Riktigt bleka karaktärer dessutom. Lite för underhållande för att jag ska kunna sätta bottenbetyget, men tvåan är svag
DrJW
2011-12-16
Är det här en remake av Wargames från 1983?
dlundh
2010-11-19
hahaohwow.jpg
4ver1n
2010-11-16
Känns som om det var en tioåring som knåpade ihop story och manus. Fånigare idé får man leta länge efter.
Lesthi
2010-09-20
Svag trea. Stundvis spännande men sugiga skådespelare och ganska löjlig.
Nathalena
2010-05-16
Värdelös
fedttony
2009-09-29
instabil: jag håller med om att den är usel, men det är fullt möjligt att göra en riktantenn av ett pringlesrör. Googla "cantenna + pringles" :)