2.8

Warlock

En ödesmättad dag 1691 i Boston väntar bålet på en man som anklagas för umgänge med djävulen. Häxjägaren Gilis har ägnat år åt att försöka fånga denne Warlock och än en gång slinker han undan. 300 år senare dyker han dock upp igen.

Originaltitel Warlock
Regissör Steve Miner
Manus David Twohy
Genre Action, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Richard E Grant, Julian Sands, Lori Singer, Mary Woronov, Kevin O'Brien, Richard Kuss, Allan Miller, Anna Thomson, David Carpenter, Kay E Kuter

sodomiten
2023-10-29
RIP Julian Sands †. Jag tror han återförenades med satan där uppe på berget i kalifornien och det var vad som hände.
Dream
2023-03-08
Den här är 80-talet kanske till och med 90-talets mest underskattade fantasy, äventyrs film. Finns heller inte att köpa på blu-ray här i norden vilket är astrist och inte sätt den på TV dem närmsta 20 åren heller. En riktigt skön gammal kultrulle som dem flesta älskar. Gillar man "Sagan om ringen, Ivanhoe, Highlander, Ronja Rövardotter" så lär man gilla denna.
Jamesa
2017-02-18
En gammal favorit när den kom. Nostalgi.
martineden
2015-06-20
*HÖGER FRÅN 3 TILL 4* Efter att ha sett om denna höjer jag dess betyg. Även om den ofta känns ganska typisk så är manuset smart och jag tycker att man använder kreativa grepp, som t. ex. häxkompassen och åldrandetrollformeln. Den är underhållande och jag älskar Sands och Grant i rollerna. Hatar inte Lori Singer lika mycket denna gång utan uppskattar snarare den 80-talscharm hon tillför. En mycket underskattad film. Gillar hur häxmytologin förs in i storyn. Mycket bra!!! 4.
RobinsTaste
2015-03-20
Som en övernaturligare Terminator-liknande film. Förtjänar mycket mer uppskattning för dess manus. Imponerande bra kärleks-sidestory också.
martineden
2014-12-03
[rek. 2] Måste säga att jag gillar denna mysiga 80-talsfilm! Mycket bra skådespel av Sands och Grant, fina effekter samt ett riktigt skapligt manus, en slags omvänd TERMINATOR! Tycker att atmosfären är klockren i början av filmen, 1691, men tyvärr tappar man den och kombinerar istället skräckelementen med charmig 80-talshumor, som i och för sig fungerar helt okej, men filmen borde tagit vara på Sands intensitet och slopat Lori Singer, som är usel, och de humoristiska elementen. Tycker dock att den överlag är ganska välregisserad. En mycket fin trivial scen är när neonskylten faller ner och krossas och man ser hur färgerna bärs bort av vinden. Bra film som skulle kunnat vara så mycket bättre om rätt val gjorts. 3.
skallecalle
2013-12-08
Tuff som fan!
2013-06-16
Alltså, hade den här gjorts idag hade jag antagligen aldrig ens funderat på att se den. Men här ger det härligt smaklösa 80-talet rullen en rejäl skjuts och vips så blev det en underhållande bagatell med mysiga effekter. Detta är dock ingen skräckis, snarare fantasy.
dudson
2013-01-25
Oj oj oj det här sög fett! så ointressant och blodfattigt&trist att man önskar man vore en trollkarl så man kunnde trolla bort sej själv.
ThePatient
2012-10-31
En av de bättre b-filmerna. Antagonisten är -fantastisk-! Total satanisk pondus från första anblick.