2.4

Warlock Moon

Ett par hamnar på ett gammalt övergivet spa där något hemsk hände under 30-talet. Nu lever bara en gammal gumma där som gärna tar hand om dem. Killen övertalar tjejen att åka dit med honom igen så han kan skriva en artikel om stället för lokaltidningen. Konstiga saker börjar hända. Tjejen jagas av två hippies med yxa och den gamla gumman är inte riktigt så snäll som hon verkar.

Originaltitel Warlock Moon
Alternativ titel Bloody Spa
Regissör Bill Herbert
Manus Bill Herbert
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Laurie Walters, Joe Spano, Edna MacAfee, Harry Bauer, Charles Raino, Ray K Goman, Steve Solinsky, Richard Vielle, Michael Herbert, Joan Zerrien

produr
2020-08-17
Mindre känd liten skräckis med 70 tals atmosfär och motorsågsmassakern vibbar.
Dele
2008-07-20
Småtrevlig skräckis med riktig 70-talskänsla och ett skönt tempo, inte alls så hysterisk som många skräckisar av idag kan vara. Enligt extramaterial på min dvd-utgåva så är den inspelad 1973 (inte 1975 som det står här) och hade premiär några månader innan motorsågsmassakern.
solmannen
2007-08-10
Härlig gammal skräckis som nu nästan är bortglömd. Vissa likheter med Motorsågsmassakern fast inte alls lika bra som den. Helt klart värd att se om man gillar gamla skräckisar från 70-talet.