Warm Bodies

R är en ung man i en existentiell kris - han är en zombie. Han hasar sig genom ett Amerika förstört av krig och social kollaps. Hans själlösa hunger efter sina odöda kamrater är stor men han längtar också efter något mer. Efter att ha återupplevt en tonårspojkes minnen efter att ha ätit upp hans hjärna gör R ett oväntat val som blir början till en spänd, tafatt och konstigt relation med offrets mänskliga flickvän. Julie är en frisk fläkt av färg i det övrigt trista och grå landskapet som omger R.

Originaltitel Warm Bodies
Regissör Jonathan Levine
Manus Jonathan Levine
Genre Komedi, Romantik, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Nicholas Hoult, Teresa Palmer, Analeigh Tipton, Rob Corddry, Dave Franco, John Malkovich, Cory Hardrict, Quinn O'Neill, Christian Paul

MeMyselfAndI
2019-01-28
3+! Riktigt bra! Hade inte förväntat mig det :)
fabbe86
2017-04-18
Bättre än väntat. Lite för platta karaktärer men en rätt fin historia som växer fram. Svag trea/stark tvåa.
Rele
2017-04-11
En trevlig romantisk zombie film. Flera duktiga skådespelare och trevlig manus. Jag ger en trea.
Teolinda
2016-11-08
Kul idé men var sådär, man bryr sig inte om karaktärerna tillräckligt. Känns som det inte kan bestämma sig om den är seriös eller komisk, blir varken eller. Men en helt ok småtrevlig film om man inte är för kräsen.
2016-07-29
Gillar konceptet SÅ mycket mer än filmen. Också det jag varit orolig för vilket är anledningen till att det tog mig typ 3 år att se filmen även om jag var jättepepp när jag först hörde talas om den.
cannibalrice
2016-03-05
Twilight möter zombies. (Och jag gillar det inte). (ALLS).
Baad3r
2016-02-25
I uppföljaren kommer zombierna att glittra i dagsljus.
karlstadtös
2015-11-22
Överaskande och gullig, trots zombietemat.
Rymdis
2015-10-18
En zombiefilm kräver ett bättre världsbygge. Den här filmen känns väldigt mycket som en typisk filmatiserad roman, där allt som håller ihop berättelsen valts bort. Lite roligt är det ändå ibland, mest pga huvudzombiens kroppsspråk.
StureStenhög
2015-07-22
Det var väl närmast oundvikligt att den här filmen skulle komma för eller senare, den känns som en helt logisk produkt av flera av de senaste 5-10 årens filmtrender. Framför allt var det väl bara en tidsfråga innan vi skulle få se saker och ting från zombiernas perspektiv, och det är faktiskt också en kul idé, och den fungerar bra här. Filmen är helt klart lite smårolig, men jag hade ändå väntat mig att den skulle vara mer av en renodlad komedi, men det är faktiskt kul att de vågar göra någonting hyfsat seriöst av det här. Filmens centrala Romeo-och-Julia-relation blir också förvånansvärt engagerande, mycket tack vare sympatiska insatser av Hoult och Palmer. Logiken brister dock en hel del, så det hade de gärna fått jobba lite mer med, men jag kan ändå tåla sådant i en sådan här film. Så det är bara att lyfta på hatten för att man på ett intressant och underhållande sätt lyckas hitta sin egna lilla nisch i det här träsket