3.7

Warrior

Den yngste sonen till en alkoholiserad före detta boxare återvänder hem, där han tränas av sin far för att delta i en turnering i MMA, Mixed Martial Arts. Det är dock något som sätter honom på kollisionskurs med hans bror.

Originaltitel Warrior
Regissör Gavin O'Connor
Manus Gavin O'Connor, Anthony Tambakis, Cliff Dorfman
Genre Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Joel Edgerton, Tom Hardy, Nick Nolte, Jennifer Morrison, Frank Grillo, Kevin Dunn, Bryan Callen, Sam Sheridan, Kurt Angle, Vanessa Martinez, Maximiliano Hernández, Erik Apple, Jake McLaughlin, Denzel Whitaker, Laura Chinn, Carlos Miranda, Nick Lehane, Noah Emmerich

Skapad 2019-11-14 av rikirock
Förföljd av sitt tragiska förflutna återvänder soldaten Tommy Conlon (Tom Hardy) hem för första gången på fjorton år för att ta hjälp av sin far (Nick Nolte) med träningen inför SPARTA, ...   Läs mer »

Cp-arnie
2016-02-20
Riktigt grymma skådespelarinsatser och en bra handling. Trodde inte för en sekund när jag såg omslaget att jag skulle grina under denna film, men det gjorde jag. Klart sevärd!
Mat1az
2016-02-05
Schysta fighter och bra spelat av Hardy och Edgerton och Nolte. Men det är svårt att få en fightingfilm som denna att inte kännas förutsägbar och klychig. Så även här.
Kungen
2016-02-03
Banalt.
KyLLo
2015-12-15
Det verkar som att jag får en beräknad fyra på varenda film som handlar om kampsport. Jag är generellt sett totalt ointresserad av sport på film. Då ska det till en intressant sidohistoria och intressanta skådespelare.
Zebulonm
2015-10-31
Bra story. Nolte lysande. Se den...
Supernaut
2015-07-09
Välspelad och snygg. Tom Hardy är magisk som alltid. En del sentimentalt dravel hindrar den från att vara ett mästerverk, men den är snudd på.
2015-01-11
Jag är besviken. Inte besviken för att filmen var dålig utan besviken för att den inte var så bra som jag hade hoppats. Filmen levererar fyra dramatiska och känslosamma scener med starkt skådespel. Utöver det läggs fokuset på MMA-turneringen vilket gör filmen alltför lättviktig. Jag gillar sportfilmer och dess dramaturgi men jag tittar en hel del på Mixed Martial Art och här finns för många saker som brister och inte känns verklighetstrogna. Klichéer och stereotyper frodas dessutom för fullt.
Snah
2015-01-10
Ganska tråkig remake på Rocky. Två Karate Kids - den ene The Humpback "Tommy Tjurnacke" from Notre Dame, den andre The Leprechaun "Brända Brendan" from Ireland - deras Skrovvelpapa och [SEDVANLIG SNYGG BRUD UTAN EGENTLIGA REPLIKER OCH VARS ENDA BERÄTTIGANDE ÄR TRÅNANDE EFTER OCH HEJANDE PÅ THE LEPRECHAUN, SAMT ATT GÖRA MIG SMÅKÅT.]. Damn, det började ju så smaskigt Norénskt och så slutar det i en sån Rockysoppa, där två vuxna karlkockar måste slåss för att kunna kramas och koka bra soppa (tillsammans med Skrovvelpappa efter filmens slut, då The Leprechaun även humpbackar [SEDVANLIG SNYGG BRUD... ]. Typisk AA-rulle.
Invertedd
2015-01-04
En saga som griper tag i en, om än också ger en lite löjlig eftersmak. Fighterna är sjukt snyggt filmade, man nästan känner hur svetten flyger ut från skärmen på en. Hade mått bra av ännu lite mer fokus på det svarta familjedramat, där alla skådespelare gör ett mycket bra jobb, men framförallt Nolte briljerar.
krumelurdjur
2014-11-08
Den handlar om fightaren Warrior som försöker slåss för sin ära och heder och ärorika leverne. Han har en gammal man i sitt liv. Han har skägg, den gamle mannen, och han spelas av Nicke Nolteman. Mixade martriella arter-handgemänget kan börja nu! Helt klart en femma.