2.6

Waru

En före detta gangster blir frisläppt från fängelset och börjar jobba för en grupp människor. Ledaren för denna grupp blir hans mentor och de slåss för att bekämpa brottslingar och för världsfreden. Det hela resulterar i att de blir jagade och efterlysta av alla maffiafamiljer i japan. De får dock lite oväntad hjälp från polisen.

Originaltitel Waru
Alternativ titel Waru: Final
Regissör Takashi Miike
Manus Hisao Maki
Genre Drama, Kriminalare, Action, 2000-tal
Skådespelare Ryo Ishibashi, Shô Aikawa, Hitoshi Ozawa, Keiko Matsuzaka, Hideki Sone, Kimika Yoshino, Hisao Maki, Atsuko Sakuraba, Yoshihiko Hakamada, Nagare Hagiwara, Johnny Okura

menschenfeind
2009-08-19
Bitvis seg, bitvis hård.
peterclash
2009-08-14
Gränsar till fyra för jag tycker den är riktigt skön den här rullen. Men de extremt tattiga actionscenerna och (precis som escaperel påtalat) det något luddiga Maki-manuset gör det omöjligt att sätta mer, men charmigt är det.
escaperel
2009-08-12
Som vanligt med en film skriven av Hisao Maki så har man aldrig full koll på vad fan som händer och den narrativa strukturen är... ja, märklig. Tycker ändå en liten positiv utveckling hos honom märks sedan de tidigare rullarna och sista timmen är rätt charmig, men det är minst lika mycket tack vare en hel del sköna filmiska grepp alá Miike. Sedan måste ju Hisao Makis "stora" actionscen kommenteras! Mannen är karatelärare och agerar även som en sådan i de flesta filmer han medverkat, men maken till stelhet har jag fan aldrig sett... oavsett ålder! Snubben måste vara en riktig phony.