1.9

Watchers

Baserad på en roman av Dean R Koontz. Efter en brand i ett laboratorium rymmer ett "konstruerat" monster, samt en hund, vilka står i telepatisk kontakt med varandra. Monstrets enda mål är att döda hunden, samt alla hunden möter.

Originaltitel Watchers
Regissör Jon Hess
Manus Damian Lee, Bill Freed
Genre Action, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Corey Haim, Barbara Williams, Michael Ironside, Jason Priestley, Don S Davis, Duncan Fraser

2022-06-02
Fruktansvärd usel på alla vis...
menschenfeind
2018-01-25
Som en blandning av Beethoven och Predator, eller en mörkare Gremlins - fantastiskt!
Biberkolben
2017-01-09
Synd på en så fin bok.
DrJW
2015-02-13
Har inte läst boken, men läst om den på Wikipedia, och den verkar va mer bättre berättad. Huvudpersonen i boken var en ex-soldat och hans bakgrund historia var intressant, medans här så är filmens huvudperson en 16-årig Corey Haim, alltså en vanlig 16-årig kille(men han var ändå Corey Haim). Bokens huvudperson var mer intressantare. Dock så var den här ingen hemsk adaption, den är faktiskt sevärd. Känns som att den här kunde ha varit bättre om dem följt boken och inte gjort dessa ändringar(vilket Hollywood i princip aldrig gör). Gillade dock Michael Ironside och den intelligenta golden retrievern.
2014-05-27
Skön rulle med en skådespelar favo= Michael Ironside. + ett monster samt lite gory våld. gjuten 3a.
ziferN
2013-06-10
Mysig och underhållande 80-talare som fungerade att titta på för stunden. Sen så är Corey som vanligt allmänt härlig att följa, och jag tyckte att filmen lyckades med sina små medel att underhålla mig, även trots att slutet sög. Helt ok!
JanneN
2013-01-10
Filmen får en fyra för Corey Haim's fina insats.
Xenox
2012-07-17
Corey Haim spelar bra i huvudrollen. Spännande film.
RobinsTaste
2012-03-29
Skön b-rulle med ganska bra scener. Gillar relationerna till karaktärerna. Men...fortfarande b. Funkar om ni köper den billigt.
Fredrok
2011-08-06
Boken är fantastisk och en av mina personliga favoriter - läs den istället för att titta på denna smörja!