3.4

Water for Elephants

En veterinärstudent överger sina studier när hans föräldrar omkommer i en bilolycka. Han bestämmer sig för att följa med en resande cirkus som deras veterinär och får uppleva en show han aldrig kunnat drömma om. Baserad på romanen "Water for Elephants" av Sara Gruen från 2006.

Originaltitel Water for Elephants
Regissör Francis Lawrence
Manus Richard LaGravenese
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Reese Witherspoon, Hal Holbrook, James Frain, Ken Foree, Jim Norton, Scott MacDonald, Richard Brake, Paul Schneider (II), Christoph Waltz, Robert Pattinson, Mark Povinelli, Stephen Monroe Taylor

Skapad 2019-10-30 av Samajra
Jacob (Robert Pattinson) är en ung veterinärstuderande vars liv plötsligt slås i spillror när hans föräldrar omkommer i en bilolycka. Han hoppar på ett tåg som tar honom på en riktig resa oc...   Läs mer »

Zingostar
2018-03-06
Klart sevärd. Pattinson är inte solklar i huvudrollen men Witherspoon hjälper till att höja helhetsintrycket. En film som blir starkare i andra halvan. Starkt slut.
2017-09-23
Njae, det här lyckas aldrig riktigt lyfta men skådespeleriet lyckas ändå hålla det flytande på en trea iaf. Även om det är knappt.
Murvel48
2017-07-16
Pattinsons träiga Twilight-skådespeleri drar ensamt ner betyget till en tvåa. Witherspoon hjälpte inte till så mycket heller. En Waltz gör ingen sommar.
lucius
2017-07-13
gränsar till 2a
okidoki
2016-10-25
Romantisk med ett sentimentalt slut. Jag föll som en sten.
Lurvtuss
2016-05-13
Mysig och lite annorlunda film, dock så förutsägbar. Men jag gillade den väldigt mycket.
Lurvtuss
2016-05-13
Mysig och lite annorluna film me n dock så förutsägbar. Men jag gillade den mycket!
Rele
2016-01-04
En seg romantisk film. Jag ger en stark tvåa.
epilog
2015-05-06
Läs boken också, den är mycket bra!
TimBuckley
2014-12-25
(rek 3a) Filmen är helt ok rakt igenom & har ett parti på någon halvtimma eller så som till och med är starkt, med en skön sagokänsla. Med huvudpoängen att ta med sig ifrån denna film är att Waltz alltid är en fröjd att beskåda. 3a.