3.3

Den långa flykten

En kaninkoloni måste övervinna svåra hinder på sin våghalsiga resa mot ett nytt hem.

Originaltitel Watership Down
Regissör Noam Murro
Manus Tom Bidwell
Genre Drama, Animerad, Action, Äventyr, Fantasy, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare James McAvoy (röst), Nicholas Hoult (röst), John Boyega (röst), Gemma Arterton (röst), Taron Egerton (röst), Freddie Fox (röst), Ben Kingsley (röst), Rosamund Pike (röst), Daniel Kaluuya (röst), Mackenzie Crook (röst), Peter Capaldi (röst)

Starkbröl
2021-04-27
Ganska dålig animationskvalitet, som i ett äldre dataspel. Magin från boken (som man gjorde ett bra försök att få med i långfilmen 1978) saknas helt och även en hel del spänning har förlorats. Annars återberättas historien ganska troget, förutom att karaktären Kehaar har förändrats från "våldsam vilde med brutet språk" till "kaxig och kompetent".
2019-01-23
Allt nytt är inte bra och denna film är bevis på det. Jag såg de första 10 minuterna innan jag stängde av. Nej, alltså den gamla filmen var mycket bättre än denna. Den här filmen saknade absolut en själ..
Valross
2018-12-29
Netflix har klassat den PG13 och jag tror det är klokt att inte tumma på det. Men bra annars.