2.5

Wayne's World 2

Wayne har fått en kallelse genom en dröm. Han ska, beordrad av rocklegenden Jim Morrison, ordna en gigantisk konsert kallad Waynestock. Wayne tar hjälp av sin kompis Garth för att förbereda konserten. De tänker inte nöja sig med mindre än världens bästa roadie som finns i England.

Originaltitel Wayne's World 2
Regissör Stephen Surjik
Manus Mike Myers, Bonnie Turner, Terry Turner
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Mike Myers, Dana Carvey, Tia Carrere, Christopher Walken, Ralph Brown, Lee Tergesen, Dan Bell, James Hong, Kim Basinger, Larry Sellers, Michael A Nickles, Drew Barrymore, Olivia d'Abo, Kevin Pollak, Ed O'Neill, Chris Farley, Gavin Grazer, Tim Meadows
Filmnummer 1998

Xtro
2018-11-10
bättre än ettan
2018-10-21
Har aldrig förstått mig på dessa filmer...
StureStenhög
2017-06-11
Min reaktion efter att ha sett denna är i det närmaste identisk med vad jag kände efter att ha sett första filmen. Båda håller en väldigt jämn småkul nivå speltiden igenom. Det är bara marginellt sämre denna gång, lite mer urvattnat, och därför blir det en stark tvåa istället för den svaga trea som föregångaren landade på
2016-10-29
Tycker faktiskt den är bättre än ettan.
LadyFlanders
2015-11-13
Musiken och alla kul cameos gör den sevärd om man inte har annat för sig.
Ful_fisk
2015-08-30
Samma visa som ettan, fast lite tradigare. Några parodiscener tar slut långt efter att de slutat vara roliga, men som helhet är det helt klart en sevärd och trevlig uppföljare med kul cameos. Den lövtunna intrigen är väl sekundär oavsett vilket, det är ju gagsen man ser det här för. Och soundtracket.
imhotep
2015-02-12
Måste säga emot här, tycker den är roligare än ettan faktiskt
2014-12-22
Är även svag för denna uppföljare som ger Garth lite mer utrymme och då här tillsammans med vackra Kim Basinger med det underbara namnet Honey Horneé. Den når inte upp till första filmen som helhet men det finns klart moment som är minst lika bra. Älskar Schwing-momentet vid baren och Drew Berrymores cameo som svenska(det var det väl om jag minns rätt?) med namnet Bjergen Kjergen.
Kayuzuzu
2013-03-02
Börjar riktigt riktigt dåligt och blir lite bättre senare - jag skrattade faktiskt en del sen. Hamnar någonstans mellan 2:a och 3:a.
Musopjken
2013-02-22