2.6

W.E.

Ett romantiskt drama om både Kung Edward VIII:s affär med den frånskilda amerikanskan Wallis Simpson och en nutida romans mellan en gift kvinna och en rysk säkerhetsvakt.

Originaltitel W.E.
Regissör Madonna
Manus Madonna, Alek Keshishian
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Abbie Cornish, Andrea Riseborough, James D'Arcy, Oscar Isaac, Richard Coyle, David Harbour, James Fox, Judy Parfitt, Haluk Bilginer, Geoffrey Palmer, Natalie Dormer, Laurence Fox, Douglas Reith, Katie McGrath, Liberty Ross, Anna Skellern

2018-01-15
Går att se, men som sagt ur ett historiskt perspektiv, annars ur monarkins löjliga principer blir den bara otroligt fånig...
Gigi1943
2013-04-20
Alltså, jag fattade inte nånting om detta hoppande fram och tillbaka, läste att det skulle handlat om en gift kvinna och en rysk säkerhetsvakt ... que? Jag såg autentiska bilder på kungen och Wallis, så långt är jag med, men de andra sekvenserna var för mig totalt ovidkommande, jusses, den får en tvåa och då är jag SNÄLL!
Little_gila
2013-04-01
gripande film med vacker musik!
JimCarrey
2013-02-24
Fick bara för mig att se den här filmen alls för att jag hittade en intervju med madonna när jag googlade resnais och bergman där hon hävdade att hon influerats av de två filmskaparna till att göra den här filmen och relationsdialogerna kändes verkligen som scener ur ett äktenskap kört genom ett idiotfilter
JimCarrey
2013-02-24
Ponera att en rik popstjärna plötsligt fick för sig att göra en film. Hon skriver världens sämsta manus och slänger sen ut tiotals miljoner på att få filmen proffsigt producerad. Då är det möjligt att det skulle komma att se ut ungefär så här.
tvamvarg
2012-12-25
Välgjort men långsamt och inte vidare engagerande. Edwards och Simpsons historia är intressant om än måttligt iscensatt men nutidsstoryn är inget vidare.
Taliah
2012-12-12
Fruktansvärt stark film, fattar inte varför den inte fått mer uppmärksamhet. Eller jo det gör jag, och det är det som är det tragiska. Rekommenderas till alla som kan uppskatta konst av och med människor utan penis.
Filmguden911
2012-10-15
Abbie Cornish är i alla fall omöjlig att inte älska
haajen
2012-09-15
Stort fan av Madonna men det här är helt enkelt ingen bra film, den är överregisserad med en massa stilistiska val som känns helt meningslösa, manuset/storyn är tråkigt och oengagerande. Här finns några fina bilder och Riseborough är inte helt fel som Wallis men annars meh.
The_EyE
2012-09-05
Madonnas drama W.E. om två kvinnor som lever i olika tider men med samma problem (män och barnafödande), känns som en blandning mellan Streeps suveräna Julie & Julia och The Kings Speech. ​Skillnaden är väl egentligen att där dom de sistnämnda vann Oscars för bästa huvudroll, manus, ja rentav film, där plockar W.E. enbart hem en nominering för bästa kostym. Tyvärr så finns det inte mycket annat att titta på än dom fina kläderna, och den stundvis snygga kamera. Berättelsen känns överarbetat, skådespelarna icke trovärdiga och filmen känns för det mesta smärtsamt långsam. Att vi aldrig ens får reda på vad som är huvudrollens motivation är den slutgiltiga spiken i kistan för den här sagan. (Att hennes förnamn börjar på samma bokstav som en kvinna som levde för 80+ år sedan kan inte vara orsaken, eller?) Älskar Madonna som musiker, vad beträffar film gör hon sig inte bättre bakom kameran än framför.​