2.4

We Are the Flesh

Ett syskonpar, Lucio och Fauna, driver runt i en förlorad stad i sökandet efter mat och husrum. De tar sig in i en av få kvarvarande byggnader där de möter en äldre man som ger dem ett farligt erbjudande. Mörka, destruktiva instinkter leder till att en obehaglig sexuell relation växer fram.

Originaltitel Tenemos la carne
Regissör Emiliano Rocha Minter
Manus Emiliano Rocha Minter
Genre Drama, Vuxenfilm, Fantasy, Skräck, 2010-tal
Skådespelare María Evoli, Diego Gamaliel, Noé Hernández, Gabino Rodríguez, María Cid, Jessica Janet Martínez
Filmnummer 122060

Genstruktur
2018-07-14
Jag förstår mig inte på den här typen av film. Påminner om Holy Motors, jag blir mest uttråkad.
Zero75
2017-05-05
Ibland är huvudet rökt. Hjärnan som smält gummi och man behöver stimuli, förrändring, se hus sprängas, brinna, revolution startas och sexuella aliens förföra pensionärer . Egentligen vill man se något riktigt bra, men man orkar inte och klockan är alldeles för mycket. Då glider denna film in som handen i handsken. Som små elstötar mitt i avdomningen. Minus minus blir väl plus?
Howler19
2017-03-13
Det första som ska sägas är att filmen är en unik upplevelse och det kan finnas ett värde i det. Minters syfte med den här filmen kan inte vara så mycket annat än att chocka sin publik, och det lyckas han onekligen med. Det är något av det mest rubbade jag har sett. Jag tillhör dock de som tycker att chockvärdet på egen hand är alldeles för billigt. Men en snygg film som jag kommer att minnas är det trots allt.