2.4

We Are What We Are

När en medelålders man dör på gatan, lämnar han sin änka och tre barn utblottade. Familjen sörjer inte bara förlusten utan konfronteras med ett annat problem - att överleva. De är kannibaler. De har alltid levt på människokött som fadern jagat. När han nu är borta, vem ska ta över?

Originaltitel Somos lo que hay
Regissör Jorge Michel Grau
Manus Jorge Michel Grau
Genre Drama, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Miriam Balderas, Carmen Beato, Alan Chávez, Adrián Aguirre, Francisco Barreiro, Paulina Gaitan, Daniel Giménez Cacho, Miguel Ángel Hoppe, Raúl Kennedy, Octavio Michel, Esteban Soberanes, Humberto Yáñez, Jorge Zárate

Rasmusen
2013-11-05
Snäppet bättre än den amerikanska versionen.
GrandMaster_E
2013-10-24
Mycket svag i allt de tar sig för. Dessutom innehåller filmen den enq dumma karaktären efter den andra och manuset suucks!
ekneB
2013-07-14
Hade hoppats på bättre men slutet räddar den en aning. Kan faktiskt bli bättre med remaken som kommer i år om den blir bra genomförd, för som en del sagt så har den potential. Men den här lämnar faktiskt en del frågor som den inte riktigt förklarar. Det pratas mkt om att det måste ske enligt ritualen, får aldrig reda på vad ritualen faktiskt går ut på. En svag 3a :)
carnevil
2012-01-06
Njae tar sig något mot slutet men seg. Musiken är otroligt tråkig.
answai
2011-11-08
Halvoriginell idé som skulle vunnit på att hållas enklare, istället vävs en massa trams in (snacket om ritualen, om familjen, konflikten med de prostituerade, poliserna, etc). Är bitvis ganska snyggt filmad, men tyvärr....
Cramped
2011-07-21
Som de flesta verkar tycka; en film med potential som misslyckas med det mesta.
coastaltown
2010-11-10
Hade den varit 30-40 minuter längre hade jag nog kunnat ge den en femma, men den känns för kort.
dumbass
2010-11-08