3.6

Vi måste prata om Kevin

Eva lägger ambitioner och karriärtankar på hyllan när Kevin föds. Förhållandet mellan son och mor är svårt redan från första början. När Kevin är femton år begår han en fruktansvärd handling. Eva kämpar med sina egna känslor av sorg och ansvar. Har hon någonsin älskat sin son? Och i vilken utsträckning kan hon själv beskyllas för det som Kevin gjort?

Originaltitel We Need to Talk About Kevin
Regissör Lynne Ramsay
Manus Lynne Ramsay, Rory Kinnear
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Tilda Swinton, John C Reilly, Ezra Miller, Jasper Newell, Rock Duer, Ashley Gerasimovich, Siobhan Fallon, Alex Manette, Kenneth Franklin, Leslie Lyles, Paul Diomede, Michael Campbell, Mark Elliot Wilson, James Chen, J Mallory McCree

Skapad 2019-11-15 av Bezon
En berättelse om en händelse som skildrats på väldigt många olika sätt förut. Man får följa Eva (Tilda Swinton) som verkar ha tappat livsgnistan helt. När hon, likt en levande död, gick run...   Läs mer »

2020-09-02
Filmen är ganska hoppig och rörig i början, vilket drar ner betyget lite. Det onödigt långsamma tempot drar ner betyget ytterligare. I övrigt är filmen rätt bra och lyckas med näppe ta sig upp till godkänt. Klart sevärd men inget jag kan tänka mig att sitta och titta på flera gånger. Stark 2:a.
2019-12-29
En underbar film, som tåls att se om, om igen....
Supernaut
2018-08-18
Otroligt välspelad film. Särskilt Ezra Miller imponerar. Stämningsfull och obehaglig på rätt sätt.

2017-08-07
Den här filmen är verkligen inte bra.
fridenpaden
2016-12-26
Jäkla obekväm film. Lite mer fart hade inte skadat.
ledsenpirat
2016-10-14
Tillspetsad film som sätter fingret på många frågeställningar och visar på hur människor inte klarar av att släppa taget om onda saker om de väl blir en del av livet. Självklart inte så trovärdig som en historia berättad från A till Ö vilket många verkar kräva, men då missar man flera aspekter. Den onyanserade ondskan i filmen finns till för att renodla frågeställningen. En bra film.
fleurs_du_mal
2016-05-29
Dynga med konstnärliga pretentioner.
Invertedd
2015-12-30
Den konstnärliga presentationen känns ibland lite amatörsmässig. Kevin som karaktär blir skrattretande vid alldeles för många tillfällen. Alltihop känns plumpt och övertydligt. Swinton är ok.
AlbinWesley
2015-11-28
Sannerligen synnerligen suveräna rollgestaltningar i alla roller. Det känns dock bitvis något förenklat, kanske lite utdraget, övertydligt. Stark trea dock.
KyLLo
2015-09-22
När "Everyday" spelades kastade jag mig på fjärrkontrollen, för instinktivt trodde jag att det var reklamdags.