3.3

Weathering with You

Tonåringen Hodaka Morishima rymmer hemifrån och reser till det regniga Tokyo. Efter att ha stött på en del problem anställs han av Keisuke Suga, som driver ett företag som publicerar en tidskrift innehållande artiklar kring det övernaturliga. Hodaka får höra om legenden om en kvinna som kan kontrollera vädret. Av en händelse träffar han Hina, som visar sig ha dessa förmågor.

Originaltitel Tenki no ko
Regissör Makoto Shinkai
Manus Makoto Shinkai
Genre Drama, Fantasy, Anime, 2010-tal
Skådespelare Kotaro Daigo (röst), Nana Mori (röst), Kentaro Araki (röst), Chieko Baishô (röst), Kana Hanazawa (röst), Sei Hiraizumi (röst), Tsubasa Honda (röst), Kana Ichinose (röst), Yûki Kaji (röst), Ryûnosuke Kamiki (röst), Mone Kamishiraishi (röst), Ryohei Kimura (röst), Sakura Kiryu (röst), Ryô Narita (röst), Masako Nozawa (röst)

Baad3r
2020-10-26
Sjukt snygg! Helt okej story.
coastaltown
2020-08-31
shinkais filmer är fruktansvärt tråkiga och idiotiska. svåra och seriösa ämnen skämtas om. fantastiskt snygga är de dock alltid! tänk om han kunde göra film med ett riktigt bra manus någon gång. kanske en seriös scifi eller ett bra äventyr? det vore något
HerrNenne
2020-03-01
Helt okej, men känns som om man försöker upprepa framgången med Your.name för mycket. Man vill göra något stort och känslomässigt. Istället blir det som tidigare sa utdraget och smörigt. Karaktärerna fastnar aldrig helt. Relationerna fungerar inte speciellt bra. Otroligt snygg.
Jompalompier
2020-01-25
Svag trea måste jag säga. Visuellt är den fantastiskt vacker men storymässigt vet jag inte riktigt. Känns utdragen och smörig på sina håll. Känns dessutom som att det låg underliggande klimatförnekande budskap.