2.9

Wedding Crashers

John Beckwitt och Jeremy Klein är två eviga ungkarlar som tillbringar sin tid med att gå oinbjudna på bröllop för att ragga brudar. Men en dag möter John sin jämlike Claire och finner att han fallit för henne.

Originaltitel Wedding Crashers
Regissör David Dobkin
Manus Steve Faber, Bob Fisher
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Owen Wilson, Vince Vaughn, Christopher Walken, Rachel McAdams, Will Ferrell, Isla Fisher, Jane Seymour, Ellen Albertini Dow, Keir O'Donnell, Bradley Cooper, Ron Canada, Henry Gibson, Diora Baird, Rebecca De Mornay, Dwight Yoakam, David Conrad, Jennifer Alden, Geoff Stults

Skapad 2019-12-05 av Rollywood
John (Owen Wilson) och Jeremy (Vince Vaughn) ägnar större delen av sin tid åt att gå på andra människors bröllop då de ser detta som nyckeln till att ragga tjejer. De är så kallade ”Wedding...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av Gloria
John Beckwith (Wilson) och Jeremy Klein (Vaughn) arbetar som äktenskapsrådgivare och har en gemensam hobby: att ta sig in på bröllopsfester för att äta och dricka gratis men framförallt för at...   Läs mer »

deswhip
2017-08-05
Den är verkligen spot on, min typ av humor. Isla Fisher gör sin roll extra bra.
sawa
2017-01-19
Åh, en film där Vince Vaughn är uthärdlig! Dessutom med Christopher Walken och Rachel McAdams, förutom OW.
Sunken25
2016-12-21
En av mina favoritkomedier, firma Vaughn och Wilson är ju jättebra. Rachel McAdams är läcker i filmen dessutom.
2016-10-23
Snark i kubik! Ska det här föreställa en komedi? Den är inte ens det minsta rolig!
wasteoftime
2016-07-24
Alltså, den är ju inte utan sina ljuspunkter, men inte heller utan sina skamfläckar. Det är svårt att veta vad man riktigt ska göra av den här filmen. Men den är antingen för seriös och lång, eller tramsig och oförklarandes. Jag väljer ändå att se den mer positivt än negativt, även om det är lite för enkla tricks den kör med mestadels. Inte minst Vince Vaughns karaktär Jeremy framstår som oerhört sympatisk, i all sin osympatiska framtoning. Och Owen Wilson blir mest bitter och över styr. En stark etta, och 0,1 på SH-skalan.
yrkeschaufföre
2016-05-29
Underhållande men fånig. Fast jag gillar både Isla och Rachel så jag får stå ut med Vince (som inte tillhör favoriterna)
2014-11-11
Det finns fyra personer som kan få mig att skratta så att det gör ont. Vince Vaughn, Owen Wilson, Will Ferrel och Eddie Izzard. Tre är med i denna men det är ju Vaughn och Wilson som har ett sådant samspel att man skrattar hela tiden. Snabbpratande dialog och säkert improviserad. 3+
2014-10-20
Godkänd komedi då jag gillar kombinationen Vaughn - Wilson. Några riktigt roliga dumheter, men lite för tillrättalagt sockerött ameriknskt på slutet tyvärr.
StureStenhög
2014-10-16
En sån där film som jag kan titta på utan att varken behöva lida eller bli uttråkad, men som jag heller inte har nåt direkt bra att säga om. Humorn är ganska blek och fantasilös överlag, karaktärerna lämnar inga större avtryck, och som vanligt med filmer som går ut på att upprätthålla en lögn så blir förvecklingarna mer jobbiga än roliga. Jag tycker inte att man gör speciellt mycket av själva wedding-crashers-grejen heller, det här blir ju ganska snart en traditionell förväxlingskomedi. Det mest positiva jag kan säga om den är att det finns betydligt sämre liknande filmer därute
Tatty
2014-03-12
Riktig bra, rolig, galen och härlig film. Gillar Owen Wilson och Vince Vaughn skarpt. De gör rollerna super bra!!