2.4

Song to Song

De unga låtskrivarna BV och Faye lever i ett av-och-på-förhållande. När BV söker sig till en annan kvinna, Amanda, tar Faye i hemlighet kontakt med en av BV:s största fiender, Cook, en karismatisk musikproducent som har snuvat BV på hans musikrättigheter. Men Cook å sin sida är besatt av att förföra den unga kvinnan Rhetta.

Originaltitel Song to Song
Alternativ titel Weightless
Regissör Terrence Malick
Manus Terrence Malick
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Ryan Gosling, Rooney Mara, Michael Fassbender, Natalie Portman, Cate Blanchett, Holly Hunter, Bérénice Marlohe, Val Kilmer, Lykke Li, Olivia Grace Applegate, Dana Falconberry, Linda Emond, Louanne Stephens, Christin Sawyer Davis, Tom Sturridge

svältaren
2019-08-13
Att han fick med ett halvdussin stjärnskådespelare plus Patti Smith och Iggy Pop i detta VM i floskler och poser säger en del om Malicks (oförtjänta) status i filmbranschen. Herregud så fånigt.
Zok
2017-12-20
Gillar denna, även om jag tycker att Knights of Cups är bättre. Men fortfarande en vacker och gripande film enligt Malicks mall. Gillar man inte hans filmer tidigare kommer nog inte Song to song ändra på detta..
HerrNenne
2017-12-16
Brutalt tråkigt. några fina bilder ibland och bra musik.
jonbo
2017-11-20
Lika flyktig som filmen är ungefär lika flyktigt blir mitt engagemang för filmen. Fotot är fint, men det räddar inte skiten.
2017-10-24
Vissa stunder tittar jag på bilderna och lyssnar på ljudbilden som målas upp och tänker, "men är det inte ganska fantastiskt ändå?". Andra stunder så blir jag full i skratt för att det är SÅ dålig. Malick filmpoesi är bitvis makalös men den resonerar inte alls med mig. Vad som sägs om livet, relationer, kommunikation, intimitet, önskningar osv är bara blaha. Tråkiga karaktärer som är blaha. För att inte prata om hur otroligt mycket för lång den är!
Pelli
2017-10-14
Rooney Mara är charmig, skör, vacker och bjuder på intressant monolog, men övriga duktiga skådespelare är totalt ointressanta. Terrence Malicks filmer har fantastiskt foto och monolog i sina bästa stunder, men i långa loppet blir det bara tråkigt och segt. Det lyfter aldrig.
Taliah
2017-08-20
Vackra rika människor går runt och är miserabla i stora hus och dyra kläder.
TimBuckley
2017-06-11
(rek 3a) Det är i vanlig ordning med Mallick på det viset att, till skillnad ifrån 97% av övriga mainstreamfilmer, att vi som publik behöver möta upp scenerna halvvägs. Det handlar mer om sinnesstämningen och känslor än om något konkret. Filmens manus primära ambition är inte att ta oss från punkt A till B. Men även om fotot är briljant, skådespelarna bra och känslan ofta existentiellt meningsfull, så är filmen för repitativ för sitt eget bästa. Hade filmen istället trimmats till 80 minuter så hade den varit en 4a. Nu är den nära en tvåa. Men samtidigt. I relation till den stora massan av dålig film där ute, så är det livgivande att få erfara en film av en "riktig" regissör.
oksove
2017-06-04
Sicken urtråkig film. Som att titta på de där konstfilmerna på museer, fast 2h nonstop
Jaganatha
2017-06-03
Under tiden jag såg denna film på bio, lämnade sex-sju personer salongen. Terrence Malick gör inte film för breda fokusgrupper direkt. Det är kompromisslöst och lite beundransvärt. Själv önskar jag bara att hans tre senaste filmer hade haft lite stadigare struktur och talat till mig mer än bara på ett ytligt plan. Nu blir det lite grann som att titta på foton tagna av någon som tillbringat mycket tid bland ovanligt snygga musikmänniskor i Austin, TX. Många får nog av det goda och går ut...