3.4

Weiner - sex, lögner och bultande kalsonger

Otaliga politiker har tappat fotfästet och sett sina karriärer kränga av spåren, men få är de fall som fångats på film som den skarpsinniga och smärtsamt roliga Anthony Weiner. Weiner var 2013 storfavorit till borgmästarrollen i New York när hans politiska comeback ännu en gång skakades av avslöjanden kring hans sexliv. Med full access till Weiner, hans familj och hans kampanjteam dokumenterar filmen en förvånansvärt underhållande politisk härdsmälta.

Originaltitel Weiner
Regissör Josh Kriegman, Elyse Steinberg
Manus Josh Kriegman, Elyse Steinberg, Eli B Despres
Genre 2010-tal, Dokumentär

svältaren
2020-07-03
Inte en film om Anthony Weiner, vill jag invända mot tidigare kommentarer, utan om mediedrev, häxjakt och den cirkus som USA:s politik utgör. Ett angeläget ämne skildrat med värdighet. Tyvärr blir det lite tröttsamt i längden.
dafreakish
2017-07-03
Det narcissistiske rövhålet Weiner är en fascinerande figur att följa. Han måhända ha intressanta politiska idéer men han dränker dem i övertramp som bara blir större och större med tiden (snart sitter han antagligen i fängelse dessutom). Som film betraktat är han dock underhållande att hänga med ett tag. Det slutar aldrig att vara intressant.
XenoMorph
2017-07-01
Den svenska titeln är pinsamt dålig: "Weiner - sex, lögner och bultande kalsonger"
Bambini
2017-02-22
En tågolycka man inte kan titta bort ifrån. Som dokumentär är den Netflix-ordinär.
92axha10
2017-02-11
Har slutat bli förvånad att vissa offentliga personer till slut kollapsar helt. Weiner är verkligen en udda figur och demokrat.
DYV
2017-01-25
Otroligt att Weiner ställer upp en sån här dokumentär. Det säger väl allt om honom som person, helt gränslös på alla sätt som går. Väldigt karaiskmatiskt, men ändå otroligt att han kunna sitta i representanthuset i mer än ett decennium innan skandalerna kom ifatt honom.
okidoki
2017-01-18
Läskig typ.
AddeColciago
2017-01-16
Fascinerande att få komma så nära honom. Nästan för nära.
therion82
2017-01-14
Ganska spännande och intressant
haajen
2016-12-29
Som att passera en bilolycka, man vill inte se men kan inte låta bli att titta. Oerhört fascinerande och minst sagt skruvat, svårt att tro att detta inte är fiktion utan verklighet.