2.1

Welcome to Acapulco

En videospels-designer har en sista chans till framgång under en videospelsfestival i New Mexico, men på väg dit träffar han en gammal vän och de festar till det rejält. Nästa dag vaknar han i Acapulco, Mexiko och finner sig snart uppvaktad av diverse kriminella och agenter som letar efter ett mystiskt paket som han sägs smugglat in.

Originaltitel Welcome to Acapulco
Regissör Guillermo Iván
Manus Garry Charles, Robert Benjamin
Genre Action, Komedi, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ana Serradilla, Michael Kingsbaker, Michael Madsen, Paul Sorvino, William Baldwin, Bradley Gregg, Jeannine Kaspar, Ana Layevska, Guillermo Iván, Jack Duarte, Zach Rose, Osvaldo de León, Michael Papajohn, Guillermo Garcia, Iván Tamayo

2020-02-15
Hyfsat underhållande, men jag ställer mig kluven till filmens självrefererande upplägg. Det ger upphov till en del roliga metaskämt, men det ger också intrycket av en film med väldigt dåligt självförtroende. Det är lite som att den vill tala om att den vet om att den bara är en halvtaskig b-rulle och försöker be om ursäkt för det. Men humorn är ändå helt okej överlag, och storyn är standardiserad, men fungerar. Man har dessutom lyckats ganska bra med att skapa ett nät av karaktärer, och Michael Madsen är ännu en gång underhållande i sina typiska skurkroll. Ganska stark tvåa
jonbo
2019-03-17
Nej. men oj vad den försöker vara rolig. Lyckas inte få något att stämma förutom att den har ett snabbt tempo som gör att det inte känns alltför utdraget att se den.