2.8

Welcome to Collinwood

När en liten tjuv vid namn Cosimo får nys om den perfekta planen från en i fängelset - precis det jobb man drömmer om - så behöver han bara komma ut ur fängelset snabbt. Men med Cosimo fast i fängelset är det upp till hans filckvän Rosalind att leta upp en som kan ta hans plats. Men när ingen vill sitta inne istället för Cosimo, verkar alla veta någon som är villig - och för en del av pengarna är dom villiga att leta upp en.

Originaltitel Welcome to Collinwood
Regissör Anthony Russo, Joe Russo
Manus Joe Russo, Anthony Russo
Genre Komedi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare William H Macy, George Clooney, Luis Guzmán, Patricia Clarkson, Isaiah Washington, Michael Jeter, Sam Rockwell, Andy Davoli, David Warshofsky, Jennifer Esposito, Gabrielle Union

AjaxSwan
2016-12-13
Hyfsat orginell, hyfsat rolig och hyfsat okonventionell. Kanske lite för mycket fokus på Rockwells karaktär och för lite på gruppdynamiken, men ändå en fin lite pärla. Fyran är svag, men ändock en fyra. 4:a(7/10)
2014-11-16
Det finns inget som jag gillar mer än när det kommer en smal och lågbudgetfilm som samlar många fantastisk skådisar som man själv älskar. Denna film gör det och skådisarna är helt underbart sköna. En skruvad, osannolik historia som beskrivs bra i filmens Tagline: "Five guys, One safe - No brains..." Trots skådisarna är filmen inte mer än godkänd. 2+
entalpi
2013-05-01
"What a bizarre wall!"

2012-11-12
Löjligt. På fel sätt.
Almgren
2012-07-07
Nog hade de kunnat göra något bättre med de skådisarna. Filmen är ganska rolig emellanåt, men en sån här film måste ha högre tempo och tajtare handling för att hålla uppe intresset.
83-Echoes
2010-06-29
Okej film och lite små rolig men käns lite seg ibland.
KillerPutte
2009-04-04
(rek.2) Inte många skratt i denna amerikanska buskis. Synd att de inte kan utnyttja en skådis som H Macy på ett bättre sätt, dock väldigt underhållande att se Clooney och Jeter! Stabil tvåa.
Goirwei
2008-07-22