3.2

Welcome to the Rileys

Sedan Doug Rileys dotter dött har han varit otrogen med en servitris och hans hustru Lois håller tyst om en hemlighet involverande dotterns död. Lois vägrar gå utanför huset och knaprar piller i mängder för att handskas med eländet. På en affärsresa i New Orleans går den nedgångna Doug till en strippklubb där han möter den prostituerade sextonåringen Mallory.

Originaltitel Welcome to the Rileys
Regissör Jake Scott
Manus Ken Hixon
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare James Gandolfini, Kristen Stewart, Melissa Leo, Tiffany Coty, Eisa Davis, Kathy Lamkin, Ally Sheedy, Peggy Walton-Walker, Sharon Landry, Lance E Nichols, Jack Moore (I)

2017-09-07
Puttrar på lite småtrevligt och det är lite småintressanta relationer som uppstår, men njae. Tycker dynamiken är ganska trist och tröttsam ändå. Stewart är bra.
2016-10-29
Skådespelarna gör ju väldigt bra ifrån sig och själva storyn är det väl inget fel på. Dock blir filmen ganska seg och tråkig emellanåt och det förstör ju en del. Svag 3:a.
okidoki
2015-06-20
Gandolfini gör filmen sevärd. Manuset är en pekoral.
mammene
2015-06-19
Här ser man verkligen vilken stor skådespelare James Gandolfini är, han bara glider omkring i sin roll, historien är på gränsen till banal, men lyckas hålla sig på rätt sida nätt och jämnt, en film som finns kvar efteråt.
2015-01-12
En fin liten film där det framförallt inte är handlingen som engagerar eller kommer lämna minnen. Istället är det skådespelarnas prestationer som jag tyckte om. James Gandolfini och Melissa Leo levererar(som vanligt) kompetenta och sevärda prestationerna. Mest överraskande och trevligast var att se att Kristen Stewart faktiskt kan agera och det bra, något som Twilight-filmerna inte direkt har visat.

2014-08-22
Gandolfini tar Stewart under sina vingar? Njaa, hon gör det rätt bra på egen hand. Men den komplexa far och dotter-relation som uppstår emellan dem görs bra! Att den dessutom utspelar sig i New Orleans gör inte saken sämre. Rekommenderas.
DeAdEnD
2013-09-06
Åh vilket härlig film egentligen. En film som berör utan att bli för tung.
annihilat0r
2013-07-06
Ska man hedra James Gandolfini – som gick ur tiden för några veckor sedan – så bör man verkligen se "Welcome to the Rileys". Här fick nämligen James utrymme att spela ut sin inre själ, sin inre värme och sin allomfattande godhet. Utan några som helst störningsmoment, galna antagonister eller komplexa manus. Vila i frid frände, jag hoppas att du innerst inne visste att du var okej. För du var nämligen okej. Du var okej precis som du var.
mazquara
2013-07-05
en småtrevlig film men kristen stewart var rätt kass
Razzel
2013-07-05
En film som berör. Starkt.