2.6

Cub

12-åriga Sam har livlig fantasi och är fast övertygad om att de ska bli överfallna av monster på scoutlägret. När han sedan stöter på ett mystiskt barn inne i skogen inser han att farhågorna ska besannas. Förgäves försöker han varna de andra för den galna psykopat som visar sig härja i skogen och som har för avsikt att slakta dem alla.

Originaltitel Welp
Regissör Jonas Govaerts
Manus Jonas Govaerts, Roel Mondelaers
Genre 2010-tal, Äventyr, Skräck
Skådespelare Maurice Luijten, Evelien Bosmans, Stef Aerts, Titus De Voogdt, Gill Eeckelaert, Jan Hammenecker, Ricko Otto, Noa Tambwe, Louis Lemmens, Tomas de Smet

2024-02-24
Över förväntan på denna belgiska skräckis. Överlag välgjord och otäck nog för att kommas ihåg, till skillnad från de flesta amerikanska filmer i denna genre numera.
2020-01-13
Inte alls särskilt bra, blir aldrig spännande eller läskig och karaktärerna är platta, tråkiga och rent av osympatiska. Filmen lyckas dock med att inte vara direkt tråkig och jag vet aldrig riktigt vart den är på väg. Den överraskar flera gånger, dock är det inte nödvändigtvis på bra sätt. En svag tvåa.
haajen
2015-12-20
Startsträckan är tyvärr lite väl lång men sedan blir filmen riktigt nasty, inte bara vad gäller våldet utan framförallt rent tematiskt. Snyggt gjord, en del riktigt schyssta kills och ett manus med lite mer ambitioner än bara stalk ´n´slash. Håller dock med om att den enda kvinnorollen inte är någon höjdare, tyvärr:(
Mortiis
2015-11-19
Många likheter med andra skräckfilmer men med ett fräscht grepp och utan att det känns daterat. Det märks att det inte är en amerikansk skräckfilm på hur mycket filmmakarna vågar ta ut svängarna. Det märks också att filmen är något begränsad av en liten, crowdfundad budget - men lyckligtvis inte genom dåliga effekter.
rille
2015-08-02
Annorlunda skräckis. För sin genre en riktig höjdare.
TheHorrorfan
2015-04-03
Den var speciell tyckte jag. Bra gjord och bra skådespelare. 3,5.
Jorgandr
2015-03-14
Filmen gör lika mycket rätt sin fel. Den är sällan läskig, men visst är den bitvis nervig. Svarar på oväntat få frågor, vilket mest känns skönt. Men vad i helvete vilken tråkig kvinnoroll enda kvinnan hade. Enbart där för att fluktas på, slå split mellan männen eller räddas.
OffTheGround
2015-03-04
Om det inte vore för alla superslitna klichéer och oförklarligheter... Frågor: Ska "Sam" likna en ung River Phoenix? Varför är det ljust i skogen på natten? Är filmen ett försök att smutskasta valloner? Varför blir allt en trasa?
Sznax
2014-11-14
Inget nytt under solen när det kommer till skräckfilmer. Svag dynamik när det gäller karaktärerna (en del av barnen är riktigt plågsamt svaga karaktärer) men miljöerna och uppbyggnaden är effektiv. Jag kommer i alla fall inte campa i närheten av en walloonsk spökstad någon gång detta århundrade. Betyg 5.1
MrPraline
2014-11-12
Underhållande, men inget speciellt. Tråkiga antagonister.