2.4

Wer

En försvarsadvokat börjar misstänka att hennes klient, som är åtalad för morden på en familj, kan vara någonting mer än vad han utger sig för att vara...

Originaltitel Wer
Regissör William Brent Bell
Manus William Brent Bell, Matthew Peterman
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare A J Cook, Sebastian Roché, Vik Sahay, Stephanie Lemelin, Oaklee Pendergast, Angelina Armani, Brian Johnson, Simon Quarterman, Brian Scott O'Connor

2017-10-15
Smått otroligt att den här otäcka skräckisen inte fått en större release - eller ens ett dvd-släpp här i sverige. Välgjort, våldsamt och skruvat. Och även om man ej är såld på valulvstemat eller känner sig mättad på genren ska man definitivt ge Wer en chans.
santiago
2016-04-02
Bättre än väntat.
tildiz6
2015-11-28
Effekterna ser ut att vara gjorda i typ paint och hela filmen är filmad som "Keeping up with the Kardashians"
ekneB
2015-07-13
Långt över förväntan! Riktigt bra och ett annorlunda sätt att tackla varulvsgenren!

2015-03-04
Helt klart en annorlunda och dessutom bra varulvsfilm. Sista halvtimmen hade gärna fått visa mindre. I detta fall passar uttrycket "less is more". Och den är inledningsvis på det spåret vilket gör den både intressant och spännande då man lever lite i ovishet. Synd att filmen inte marknadsförts bra och får mer uppmärksamhet. Vad jag kunde finna finns den enbart utgiven på tysk Blu-ray. 6/10
Totenkopf
2014-12-17
Nog den bästa och annorlunda varulvsrullen sedan Dog Soldiers, gillade att den utspelade sig i Europa.
Engravadlax
2014-10-19
Inte det sämsta jag har sett i år, fast bra är det inte heller. Ganska billig CGI, och det ballar ur ordentligt framåt slutet. Manus är inte helt genomtänkt. Alla är lite kassa, men värst är Vik Sahay--varför får han roller överhuvudtaget?
Noethe
2014-09-17
Riktigt cool rulle.
ziferN
2014-09-15
Det är alltid uppfriskande och kul att titta på skräckfilm med låg budget men med hög kvalité. Som i det här fallet, samtidigt kring filmens kameraarbete så kändes det som att detta var regissörens debutfilm, vilket alltid är charmigt. Allt är givetvis dock inte perfekt utan filmen vacklar ibland men det är ändå något sevärt.
kervisch
2014-09-14