1.9

Werewolf: The Beast Among Us

i en 1800-tals by bor en ung man som är lärjunge hos byns läkare. Den unge mannen följer med ett gäng jägare som är på jakt efter ett vargliknande odjur vars blodtörst alltid visar sig vid fullmånens sken.

Originaltitel Werewolf: The Beast Among Us
Alternativ titel The Wolfman 2
Regissör Louis Morneau
Manus Michael Tabb, Catherine Cyran, Louis Morneau
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Steven Bauer, Ed Quinn, Nia Peeples, Stephen Rea, Zoltan Butuc, Ana Ularu, Adam Croasdell, Guy Wilson, Rachel DiPillo

martineden
2018-12-27
[rek. 1] Rekommenderad 1:a brukar inte vara ett gott tecken, MEN denna film är inte SÅ dålig! Jag gillar atmosfären och scenografin, att filma på plats i Rumänien är ett snilledrag som ger filmen mycket atmosfär. Tyvärr så är karaktärerna staffageartade och filmen hade mått bra av lite mer utveckling av dem. I nuläget lär vi inte riktigt känna dem, vilket gör att engagemanget är begränsat. En väldigt god idé dock! Datoreffekterna är så där och jag väljer alla dagar i veckan praktiska effekter framför CGI. Grundberättelsen är bra, men jag tycker inte man lyckas lyfta fram mysteriet på ett successivt sätt, manuset hade behövt bättre fokus. Jag gillar dock världen man bygger upp med varulvar och wurdaleks, men detta lyfts heller inte fram tillräckligt. Lite av en besvikelse särskilt när det finns så mycket potential! Helt okej men inte bra. 2.
2018-02-27
Gäsp, tråkig film!
fridenpaden
2017-12-17
Den här gillade jag INTE. Kan däremot inte vara så hjärtlös att ge filmen en etta. Förstår om andra ger det betyget - vill helst glömma att jag såg fanstyget.
daniel77
2016-02-09
Jahadu, det här var ju verkligen amateur hour...
Rehn108
2013-11-26
Mörkt, lerigt, regnigt, dimmigt = mysigt. Folk är för neggiga.
ErikIllacia
2013-10-13
Seg och tråkig, dåliga skådisar och effekter...Den får en svag tvåa av mig istället för en etta pga själva porträtten av hur en varulv ska vara.
Wulfgang666
2013-10-13
Häftig varulvs rulle.
Robkiller
2013-07-06
ganska ordinär varulvsfilm som dock är lite mer påkostad än vanligt. Tyvärr så känns det mesta halvdant, från manus till skådespelare och effekter, men det ger väl ändå en stunds underhållning utan att vara helt usel så den får duga.
Djason
2013-03-11
En påkostad B-film, nothing more nothing less.
Johjt
2013-01-13
Okej visst, jag förstod ju att det skulle vara en b-film. Men skådespelarna var bedrövliga, med undantag för Stephen Rea, vad han gör i en sån här rulle är ju dock frågan. Effekterna var förvisso ok, handlingen sidådär och replikerna vet jag inte riktigt var de har hittat. Funkar som söndagsfilm men, jag skulle nog lägga min tid på något annat. Den gick ju se, men den följde bara en linje genom hela filmen: Jaga varulvar. Så, det blir en ytters svag 2a.