2.5

Werewolf Woman

En kvinnlig varulv förför och mördar män.

Originaltitel La lupa mannara
Alternativ titel The Legend of the Wolf Woman
Regissör Rino Di Silvestro
Manus Rino Di Silvestro, Howard Ross
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Annik Borel, Frederick Stafford, Tino Carraro, Andrea Scotti, Dagmar Lassander, Howard Ross, Elio Zamuto, Osvaldo Ruggieri, Maria Renata Franco
Filmnummer 19315

Stan
2018-10-20
Började enormt bra tills jag såg varulvtuttar och en brun nos. Mycket tuttar och buskar och skön stämning. Psykologisk men även en del gore. Udda abrupt slut. Förtjänar en remake
2014-01-29
För seg för min smak men gillade själva 70tals atmosfären och den sexistiska biten. samt att det var en del trevligt blodigt våld&naket. men alldelles för träig i längden. 2+
schramm
2008-08-18
Väldigt speciell och välgjord blandning av gore, sleaze och skräck. Ful make-up och en träig Dagmar Lassander höjer betyget enormt.
tilapia
2007-12-07
växte som fan när jag som om den oklippt med bra bild och italiensk tal, en smärre sleazeklassiker!
Dele
2007-09-02
Versionen jag såg var 98 min. En del onödigt naket kanske men eftersom man även håller fokus på storyn så kommer man undan (iaf. hyfsat) med det.
Docklands
2007-04-14
Finns en del fina scener i filmen, men i stor är den SKIT tycker jag. Öppnar bra, men sen blir det bara pankaka av allt rätt fort
idd
2007-01-25
rape/revenge rulle med varulvs- å skräckinslag (som gärna hade fått varit fler).. det e rått å bitvis vackert å påminner mkt om en jean rollin rulle (dvs för mkt sleaze å för lite skräck) å även om det inte är något direkt mästerverk så är det utan tvekan en bra å genremixande film!
okeeej
2005-06-16
Lovande start. Sedan kunde den gott ha slutat. Tam och trist film. Har dock för mig att den nyutgivna versionen är 20 minuter längre än min, så censurbyrån KAN ju ha ett finger med i spelet...
DeRossi
2005-03-03
Inte direkt vad jag hade förväntat mig. Men den funkar som underhållning för stunden, dock lite segdragen i mitten!
niebaotan
2004-02-19
Lite av en besvikelse, handlinge känns bara dum. Men en del härliga gorescener höjer betyget.