Werner Herzog Eats His Shoe

Werner Herzog slog vad med regissören Errol Morris att om Morris gjorde klart sin dokumentärfilm "Gates of Heaven" skulle Herzog äta sin skor. Morris gjorde sin film och Herzog höll sitt vad.

Originaltitel Werner Herzog Eats His Shoe
Regissör Les Blank
Manus Werner Herzog
Genre 80-tal, Dokumentär, Kortfilm
Skådespelare Chris Strachwitz (röst)

emilstjernholm
2012-02-25
Underhållande liten bagatell som i synnerhet får mig att vilja se mer av Errol Morris.
Rune2000
2009-11-18
Skönaste dokumentären någonsin? En dokumentärfilm som handlar om vadet som i sin tur också handlade om en dokumentärfilm.

2008-09-13
Sagt och gjort... Typ.
amam
2008-04-18
Vore bra om det stått i filminfon att den här dokumentären hade uppstått iom att Werner Herzog slagit vad med Errol Morris om att Morris inte hade kunna göra klart "Gates of Heaven". Om Morris gjorde klart sin film så skulle Herzog äta upp sin sko. Vilket den här dokumentären handlar om. Rätt så skoj är den. Herzog tillagar och äter sin sko och pratar om film, politik och samhället i stort sett.
hampushoney
2008-02-10
va?!
uCj
2007-09-29
Denna film gjorde ju Herzog för att han ju iom vadet, med Errol Morris, förlorade och blev tvungen att äta skon. Men den här filmen Morris ha ogillat. Först nu 30 år senare typ, kommer dom att mötas på nån skola i Tyskland :p
Cirkapris
2007-06-16
Haha, inte världens bästa, men Herzog fan som jag är så får den en 3.

2007-02-26
många kloka tankar.
thewaltz
2006-12-05
underbar!
AudreyHorne
2006-08-22
rolig och med ett fantastiskt bra budskap. Werner Herzog verkar vara en väldigt klok person.