2.6

Wet Hot American Summer

Komedi som utspelar sig på sommarlägret Camp Firewood 1981. Vi får följa lägerledarna och barnen under de sista dagarna av sommaren innan hösten och verkligheten återigen tar vid.

Originaltitel Wet Hot American Summer
Regissör David Wain
Manus David Wain, Michael Showalter
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Janeane Garofalo, David Hyde Pierce, Michael Showalter, Marguerite Moreau, Paul Rudd, Zak Orth, Christopher Meloni, A D Miles, Molly Shannon, Ken Marino, Joe Lo Truglio, Amy Poehler, Bradley Cooper, Michael Ian Black, Elizabeth Banks, Marisa Ryan

ShenLong
2019-08-06
så jäkla märklig.
AsianDawn
2019-02-18
Fruktansvärt ojämn, men när den väl prickar rätt är det guld!
Trangor
2018-06-26
Kanske den mest intelligenta komedin som någonsin har gjorts.
BarryHero
2018-06-06
Förmodligen det skönaste filmintro jag har sett sedan Dazed and Confused. Riktigt snyggt! Unik och originell humor i denna film. Har aldrig varit något jättefan utav Paul Rudd men här är han underbar. Kul hur 30-åringar spelar rollerna som alla tonåringar.
ilgoga
2018-03-08
Himla mycket roliga människor med... och det blev ju roliga uppföljare
Xtro
2018-02-24
Jag hatar såna hära komedier som framställs som skruvade men ändå bara bjuder på triviala situationer med romantiska inslag som det är omöjligt att bry sig om eftersom alla karaktärer konstant överspelar så man får huvudvärk, som om de alla tokslevar kokain under inspelningen. En typ av film som genomsyrade 90-talet. WHAS är lite rolig ändå, men eftersom den bara lämnar mig kall hjälper det inte slutbetyget.
Kayuzuzu
2017-08-21
Hahaha, ett litet mästerverk! Fylld med godisbitar, men jag förstår att den är lite för avancerad humor för många ;)
wasteoftime
2017-08-10
Dum och kul, för det mesta. Vissa saker är väl inte asballa direkt, men för det mesta är det faktiskt roligt. Och jag skrattar. Det är en komedi, det känns som att allt är som det ska. En klar tvåa, utan tvekan.
Strongbow
2017-04-15
Träffsäker och fin ton för att vara den här typen av film. Men det mest imponerande är skådisurvalet mycket imponerande småroller.
Howler19
2017-01-18
Rent skräp. Det märks att det här projektet hade sina rötter i sketchserier.