What Do We See When We Look at the Sky?

Fotbollsspelaren Giorgi och farmaceuten Lisa stöter ihop på gatan i Kutaisi och bestämmer att de ska ses på ett nyöppnat café dagen efter. Men samma kväll drabbas de av en förbannelse som förändrar deras utseenden, och de kan inte längre kan känna igen varandra.

Originaltitel Ras vkhedavt, rodesac cas vukurebt?
Alternativ titel Was sehen wir, wenn wir zum Himmel schauen?
Regissör Aleksandre Koberidze
Manus Aleksandre Koberidze
Genre Drama
Skådespelare Giorgi Ambroladze, Oliko Barbakadze, Giorgi Bochorishvili, Irina Chelidze, Ani Karseladze, Vakhtang Panchulidze

2023-10-08
Osammanhängande och experimenterande. En berättarröst som kommer in ibland till ingen nytta. Helt obegriplig. Som olika filmer som klippts ihop till något dokumentärliknande kollage. Är 2,5 timmar men känns som närmare 4 timmar.
2023-04-18
Sannerligen en egensinnig film. Härlig i vissa avseenden, lite för ansträngd och utdragen i andra, men bristerna kan jag lätt ha överseende med i en film som inte tycks känna att den behöver följa några mallar eller förklara sig för någon. Jag gillar t.ex. sidospåret med hundarna som absolut inte tar vägen någonstans. Grundupplägget är finurligt och jag gillar känslan man får för den lilla staden och de små historier man anar pågår där hela tiden. Valet att använda berättarröst, som så ofta är en styggelse annars, känns också helt rätt här. Den här herren vill jag se fler filmer av