2.8

What Girls Learn

Året är 1981. Prins Charles håller som bäst på att uppvakta Lady Diana. Samtidigt är de två unga systrarna Tilden och Elizabeth i det sömniga och lantliga Georgia fullt upptagna med att vara på väg in i puberteten. De växer upp med en ensamstående excentrisk mor och lever ett ganska färgstarkt liv. När grälen mellan systrarna blir allt vanligare agerar Mama fredsmäklare och flickorna får all den kärlek de kan önska. Sedan möter Mama Nick och blir förälskad. Det sammansvetsade familjelivet ställs på ända. Tilden och Elizabeth rycks upp från sina rötter för att flytta till Long Island där de ska bo med Nick som styvfar. De har svårt att anpassa sig och missnöjet sjuder under ytan. När Mama drabbas av en livshotande sjukdom försöker Nick hålla samman familjen. Flickorna tvingas tänka om när det gäller deras attityd gentemot honom - hur smärtsamt det än må vara.

Originaltitel What Girls Learn
Regissör Lee Rose
Manus Karen Leigh Hopkins
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Elizabeth Perkins, Scott Bakula, Alison Pill, Margo Martindale, Tamara Hope, Kyle Schmid, Sarah Gadon, Gloria Slade, Paulette Sinclair, Noah Giffin, Lauren Collins, Ashley Leggat

mammene
2010-12-20
Här var gränsen hårfin till att vara smörig, men på något vis tyckte jag om filmen. Alison Pill var verkligen bra på att spela odräglig tonåring. Det var kanske det som höjde filmen att det inte var perpekta människor. Både sorglig och rolig.
kikki
2010-07-10
ok. ledsam.
[Hanna]
2006-12-27
Stark 3:a.
Mooi
2006-12-27
vet egentligen inte vad jag skall sätta för betyg, etta eller trea. Gillar inte sånna tragiska filmer. En väldigt ledsam film.. jobbig att se. Annars väldigt bra spelande av skådespelarna.
yrkeschaufföre
2006-12-22
Helt ok faktiskt. Ungarna spelar bra.