2.8

What Happened to Monday

Filmen utspelar sig i en framtidsvärld där överbefolkningen är ett stort problem och en strikt policy har införts om att varje familj bara får skaffa ett barn.

Originaltitel Seven Sisters
Regissör Tommy Wirkola
Manus Max Botkin, Kerry Williamson
Genre Drama, Science Fiction, Mysterium, Äventyr, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Noomi Rapace, Glenn Close, Willem Dafoe, Marwan Kenzari, Christian Rubeck, Pål Sverre Hagen, Tomiwa Edun, Cassie Clare, Cameron Jack, Clara Read, Kirsty Averton, Lucy Pearson, Nadiv Molcho, Elijah Ungvary, Vegar Hoel, Stig Frode Henriksen, Madalin Dragan

karlmats
2019-09-26
En kul premiss och även om storyn kanske har lite svårigheter med realism och logik ibland så är det snyggt gjort och Noomi sköter sig bra i sina sju roller. Dessutom är det snygga futuristiska techlösningar som flashar förbi lite som i den underbara serien The Expanse och sånt gillar jag. Glenn Close ser bra rolig ut också nuförtiden. Kanske inte någon superfilm egentligen, men jag gillar den ändå och kan inte låta bli att slå till med en 3a även om den inte är helt given.
Tatty
2019-05-28
OMG vad jag gillar filmen starkt då jag sträck tittade hela filmen! Hemligheter bland de sju systrarna gjorde filmen så spännande och jag älskade att det hände grejer i filmen nästan hela tiden! Så spännande!!
ShenLong
2019-05-15
förutsägbar och tråkig. riktigt svårt att stå ut med noomis riktigt usla engelska. framförallt när den inte bortförklarades på något sätt. de kunde väl ha gett willem dafoe en liten brytning i alla fall så hade det löst sig självt
Christofer
2019-03-21
Mycket action men med flera oklara detaljer, inte minst i slutet. Medioker insats av Noomi och med en trist Glenn Close dessutom. En dussinrulle skulle man väl kunna sammanfatta det som.
ekback
2019-01-09
Karaktärerna gör ett antal dumheter/orealistiska handlingar och storyn innehåller också några tveksamheter, men överlag bjuds det på riktigt bra action, spänning, underhållning och en intressant handling/tema, så betyget får bli en svag 4a.
Halofreak92swe
2018-11-09
Lite väl förutsägbar och Rapace är väl inte precis i toppform men en hygglig sci-fi iaf :)
2018-08-23
Välgjord sci-fi som gått mig totalt förbi. Storyn må vara lite sliten, men utförandet är gott. Att ha Rapace i sju roller må vara ungefär sex st för mycket, men hon gör en okej insats.
Doddedronten
2018-08-07
Actionspäckad! Mycket styv insats av Noomi Rapace.
Djason
2018-07-22
Intressant och skapligt välgjord film som tyvärr tappar en del på Noomi Rapace mediokra insats och då är den i sju olika former. Ändå bättre än väntat.
norenorama
2018-07-19
Gillade, hade ingen aning om vad detta skulle vara för film men vart glatt överraskad. Enda riktiga saken jag störde mig på var hacker systern.. så jävulskt lame, va i helvete de har Noomi Rapace aka Salander av alla människor och gör hackern till en stereotyp av en stereotyp. suck, men annars mye bra.