3.4

What Have They Done to Your Daughters?

Uppföljaren till "What have they done to Solange?". I samband med att polisen hittar en död ung flicka vid en skola så nystar man upp en prostitutionshärva på skolan. Så småningom börjar man jaga en motorcykelbunden mördare.

Originaltitel La polizia chiede aiuto
Regissör Massimo Dallamano
Manus Massimo Dallamano, Ettore Sanzò
Genre Thriller, Mysterium, Skräck, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Giovanna Ralli, Claudio Cassinelli, Mario Adorf, Franco Fabrizi, Farley Granger, Marina Berti

EvilNed
2017-04-23
Är ganska svag för både giallo och poliziotteschi inser jag... Så denna var en trevlig film.
Korben_Dallas
2015-03-02
Jag kräver mer fräcka vinklar och definitivt mer slezze för att underhållas på ett högre plan än vad detta kunde. Helt okej annars och med ett soundtrack som till viss del hade en Nolan känsla över sig.
Punkliv
2014-07-22
Lite skitigare än Solange, vilket gillas väldigt mycket av mig. Når inte riktigt upp till sin föregångares nivå dock men även den här var riktigt bra.
dudson
2010-09-26
Fantastisk uppföljare till Solange!! Kommer inte ända upp till Solanges Nivå i spänning&Intensivitet..Men fasen inte allt för långt borta...
2010-09-15
Riktigt bra uppföljare till Solange som går mer åt eurocrime, men med ypperliga giallovibbar. Otrevlig story som i sin föregångare, mer action och ett fantastiskt soundtrack. Hade jag dessutom hängt med till 100% på vad som egentligen hände i slutet hade det blivit toppbetyg. Stark 4:a
schramm
2009-06-05
Nästan lika bra som Solange. Mycket mer händer i den här filmen, otroligt fin stämning och rätt oförutsägbar. Plus rätt våldsam och vidrig story så har vi en av de bästa giallos som gjorts. Dallamano kunde verkligen sin sak!
idd
2007-05-17
trodde inte dallamo skulle lyckas lika bra med sin andra gialloinspirerade crimerulle som med fantastiska Solange men jävlar i min lilla låda denna är minst lika bra! mkt bra hetsande musik, ovanligt bra skådespeleri å en elak story som inte går av för hackor!
NHL
2005-10-09
En rätt subtil giallo där tyngdpunkten ligger på storyn. Ovanligt snacksalig giallo. Kommer trots allt inte upp i samma nivå som "Solange" eftersom karaktärerna här känns väldigt platta. Stelvio Ciprianis musik är stabil och passande.
DiamondWillie
2005-03-20
Bra men något förvirrande. Musiken höjer filmen. Om man bara fick se Dallamanos Bandidos också.
ThrashingMad
2004-10-29
Snygg och stämningsfull giallo.