3.5

What Maisie Knew

En ung flicka i New York hamnar i kläm mellan sina föräldrar som är uppe i en bitter skilsmässa.

Originaltitel What Maisie Knew
Regissör Scott McGehee, David Siegel
Manus Carroll Cartwright, Nancy Doyne
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Onata Aprile, Julianne Moore, Alexander Skarsgård, Joanna Vanderham, Steve Coogan, Sadie Rae, Jesse Stone Spadaccini, Diana García, Amelia Campbell, Maddie Corman, Paddy Croft, James Colby

2020-06-27
Helt okej film, men som kommer att försvinna i mängden...
2018-08-21
Inget jag kan tänka mig att se flera gånger men det är ändå en helt okej film.
V70
2018-06-26
En riktig liten pärla med ett konsekvent (barn)perspektiv. Bra skådisar.
JD
2018-06-19
Det blir lite för ytligt. Självupptagna, rika vuxna som inte har tid med sina barn är en filmkliché som oftast återfinns i komedier och på något sätt har den här filmen samma lätta attityd till sitt ämne fast den kanske borde ha gått den andra vägen mot mer drama. Nu blir det som ett drama utan riktig botten. Och filmstjärnor som spelar rockstjärnor...det är en svår, nästan omöjlig genre även för bra skådespelare. Filmen blir bättre i scenerna med de mer nedtonade Skarsgård (som är mycket bra i den här typen av roller) och Vanderham.
asasae
2018-04-15
Dessvärre är det just så här skitigt en skilsmässa kan te sig, när vuxna inte kan ta ansvar och vara just vuxna. Betyget sätts pga en lite för tunn story.
Norpan0
2018-04-05
Som skilsmässobarn berör skildringen ur barnets perspektiv mig starkt. Stackars Maisie. Vilka skitföräldrar; inte bara hur de behandlar dottern, utan även hur de behandlar de som tar hand om henne. Hade gärna sett ett ordentligt slut.
Yoki
2018-03-21
Tragisk film, med enstaka glimtar av hopp. Tanken som dröjer kvar är att vissa människor verkligen inte borde få gåvan av ett barn.
OffTheGround
2018-03-19
Jag förstod mig inte på det här.
haajen
2018-03-17
Banal och rätt tråkig, några fina scener men på det stora hela på tok för lång och enahanda.
mammene
2018-03-11
Onata Aprile som spelar Maisie gör en fantastisk prestation, hon känns så naturlig, en liten tjej som kanske inte alltid förstår vad som händer runt henne och som hela tiden försöker anpassa sig. Föräldrar som sviker, som har svårt att klara sitt ansvar, visst är det svårt att se, tur då att det finns andra som väger upp. Mitt i alltihop den lilla tjejen som skuttar fram, så härlig film trots all turbulens.