3.5

What We Do in the Shadows

I ett litet hus i Wellington, Nya Zeeland, bor de fyra vampyrerna och vännerna Viago (379 år), Deacon (183 år), Vladislav (862 år) och Peter (8,000 år). Vi får följa deras vardagsbestyr med allt från vems tur det är att diska till vem som städar upp efter senaste blodsoffret. Utan några dödliga vänner kvar att bjuda in dem på alla coola ställen i stan har de helt tappat stinget och hänger inte längre med i vad som är inne och ute. Tills de träffar Nick och Stu

Originaltitel What We Do in the Shadows
Regissör Jemaine Clement, Taika Waititi
Manus Jemaine Clement, Taika Waititi
Genre Skräck, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Taika Waititi, Jemaine Clement, Jonathan Brugh, Cori Gonzalez-Macuer, Stuart Rutherford, Jackie van Beek, Rhys Darby, Ben Fransham, Elena Stejko, Jason Hoyte, Karen O'Leary, Mike Minogue, Madeleine Sami, Chelsie Preston Crayford

dafreakish
2019-08-06
Jag förstår varför Waititi fick göra Thor. Humorn är fläckfri och riktigt smart. Men i det som förfinats när budgeten blivit större var här fortfarande ojämnt i kanterna. En skön mockumentär som bådar gott inför framtiden om han väljer att fortsätta på samma sätt.
92axha10
2019-02-27
Rolig idé som fungerar väldigt bra. Om man har viss kännedom om vampyrer får man ut en hel del.
Jockflake
2018-07-29
Inget mästerverk, men ganska mysig på sitt sätt. Gillar man Flight of the Conchords så kan denna nog gå hem.
Jogze
2018-05-09
För tramsig
bnw
2018-03-22
Riktigt stark fyra!
2017-11-14
Då filmen fortfarande ligger kvar i mitt minne och den har så många charmiga och roliga bitar så höjer jag ändå till en trea trots att intresset svajjade något medan jag såg den.
2017-10-28
2017-09-25
Briljant!
RunRiot
2017-08-21
Så jäkla briljant både i idén och utförandet. Jag skrattade gott många gånger, speciellt åt varulvsgänget.