When a Man Loves a Woman

Piloten Michael och hans fru Alice lever ett på ytan lyckligt liv, men under hela deras äktenskap har Alice smugit med sitt svåra alkoholproblem. När hon till slut kollapsar läggs Alice in på en klinik.

Originaltitel When a Man Loves a Woman
Regissör Luis Mandoki
Manus Al Franken, Ronald Bass
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Meg Ryan, Andy Garcia, Tina Majorino, Mae Whitman, Lauren Tom, Ellen Burstyn, Philip Seymour Hoffman, Eugene Roche, Gail Strickland, Steven Brill, Susanna Thompson, Erinn Canavan, LaTanya Richardson, Bari K Willerford, James Jude Courtney

2018-01-03
vet inte, men är inte den här filmen lite väl överdramatiserad?
2016-10-16
Ett väldigt bra, gripande och välspelat drama med bra musik. Meg Ryan gör sitt livs roll och även Andy Garcia gör väldigt bra ifrån sig.
2015-01-28
En film med ett starkt ämne som berör och intresserar. Kanske inte det mest klockrena valet med Meg Ryan i en så pass allvarlig roll som detta men hon gör dock inte bort sig. Tyvärr faller filmen in i stunder då den känns längre än vad den egentligen är.
Tatty
2014-08-11
Lite mysig film men ändå lite sådär långdragen och tjatig om alkoholism. Men annars är filmen inte dålig och Meg Ryan är okej i filmen likaså Andy Garcia.
jonbo
2014-05-02
Välmenat och inställsamt leder oftast till tråkig film, så även i detta fall.
Djason
2014-02-05
Fint berättad historia som utförs ganska tråkigt.
ziferN
2013-02-19
Hyfsad och underhållande film men den misslyckades lite med att skapa den där starka känslan som en bra film om missbrukning måste ha för att vara intressant. Det kändes lite som att Meg Ryan försökte göra sin livs allvarliga roll men misslyckades lite på vägen då jag inte riktigt köper att hon är en alkoholist i filmen.. alls. Det känns mer eller mindre bara som skådespel, lite som att filmen försökte kamma hem några Oscar nomineringar. Men då måste regin vara riktigt bra vilket den inte är här. Utan filmen går ändå helt klart att titta på men ingen film som lägger sig i baktanken så fort den är slut precis. Snyggt försök Meg Ryan men tyvärr du borde hålla dig i romcom-genren.
Gigi1943
2013-01-16
Dålig casting, tycker inte att Meg R är trolig i rollen men det beror naturligtvis på alla hennes andra roller där man verkligen har gillat henne.
Xenox
2012-07-25
Ganska tråkigt drama. Stark tvåa.
Tobbiee
2010-11-11
Ruskigt bra film, en riktig tankeställare! Detta kan hända oss alla utan att vi märker det.. en riktigt stark 4 !