When Love Is Not Enough: The Lois Wilson Story

Baserat på en sann historia om den bestående men problemfyllda relationen mellan Lois Wilson, en av grundarna av Al-Anon, och hennes alkoholiserade make Bill Wilson, en av grundarna av Anonyma Alkoholister.

Originaltitel When Love Is Not Enough: The Lois Wilson Story
Regissör John Kent Harrison
Manus William G Borchert, Camille Thomasson
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Winona Ryder, Barry Pepper, John Bourgeois, Rosemary Dunsmore, Paul Popowich, Ellen Dubin, Sarah Manninen, Lynne Griffin, Kristi Angus, Frank Moore, James Downing, Adam Greydon Reid, Sarah Dodd, Collette Micks, Peter Windrem

KyLLo
2019-01-10
En religiös och typisk tv-film.
2016-10-16
Ett väldigt bra och välspelat drama.
larox
2012-02-29
Imponerande historik om grundarna till Anonyma alkoholister. Vad jag skattar högst är den relevanta beskrivningen över en gravt alkoholiserad person i olika stadier som gradvis försämras för att slutligen nå den absoluta förnedringen, både vad gäller missbrukaren själv och närstående/medberoende. Min upplevelse av filmen är trovärdig, enda invändningen är det religiösa budskapet, räcker det inte att tro på livet, så nära för en missbrukare att bli fanatiker i sin tro. Finns det ingen annan utväg må det vara acceptabelt, kanske?
Starlette
2012-01-14
Intressant.

2011-09-25
Barry Pepper är riktigt bra. Svag trea.
jasmin357
2011-09-06