3.6

När Marnie var där

Enstöringen Anna finner en ny vän i Marnie. En spöklikt sann historia om vänskap, ensamhet och familj.

Originaltitel Omoide no Mânî
Alternativ titel When Marnie Was There
Regissör Hiromasa Yonebayashi
Manus Keiko Niwa, Masashi Ando, Hiromasa Yonebayashi
Genre Anime, Animerad, Drama, 2010-tal
Skådespelare Sara Takatsuki (röst), Kasumi Arimura (röst), Nanako Matsushima (röst), Susumu Terajima (röst), Toshie Negishi (röst), Ryôko Moriyama (röst), Kazuko Yoshiyuki (röst), Hitomi Kuroki (röst), Yô Oizumi (röst), Ken Yasuda (röst), Hana Sugisaki (röst)

HerrNenne
2019-01-07
Sagolikt vacker. Kusligt berörande.
Pari
2017-01-23
Det saknas något.
Doddedronten
2017-01-17
Stark 3:a. Väldigt vackra färger. Något seg, men helheten blir bra.
uCj
2016-12-18
Fantastisk film på alla sätt och vis! Studio Ghibli har gjort flera bra filmer utan Hayao Miyazaki, men det har alltid varit hans filmer som sticker ut och är speciella! Nu för första gången känns det som att det finns en värdig utmanare, om än annorlunda gentemot Hayaos äldre filmer. Ser fram emot Hayaos sista långfilm senast 2020.
haajen
2016-12-18
En fin film som har en lite snårig historia men det är en del av nöjet att se bitarna falla på plats. Håller lågt tempo och känns inte som en film för de allra yngsta. En film att vila i och njuta av den fina animationen.
LucaCanali
2016-11-06
fin berättelse och som alltid när det kommer ifrån ghibli, supersnyggt. stör mig lite på slutet som hade blivit intressantare om det hade lämnats mer öppet för tolkning. betyg: bra (62/100).
jlam
2016-10-26
Så enormt snyggt tecknad att den nästan når upp till Havets sång på den biten. Även manuset och musiken klurar till det och lyckas hitta rätt balans mellan det gripande och det sentimentala. En film för alla åldrar (sann klyscha här)
myslas
2016-10-19
Magnifik första halvtimme och även om resten av filmen inte håller riktigt samma klass är det fortfarande mycket bra.