2.8

When Nietzsche Wept

Den österrikiska läkaren Josef Bruer möter filosofen Friedrich Nietzsche för att hjälpa honom med hans förtvivlan.

Originaltitel When Nietzsche Wept
Regissör Pinchas Perry
Manus Pinchas Perry
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Armand Assante, Andreas Beckett, Ben Cross, Jamie Elman, Rachel O'Meara, Katheryn Winnick, Michal Yannai, Joanna Pacula

jonbo
2018-10-05
Ganska omgående slås jag av känslan att det inte är någon mening att ge detta en chans. Fruktansvärt tafflig film rakt igenom.
Engravadlax
2013-06-01
Helt hysteriskt rolig, är man införstådd med Nietzsche är detta ett facepalmmaraton utan like, med amatörskådespel som hämtat ur en historiekanalrekonstruktion. Det här är varför få filmer om stora människor överhuvudtaget görs; små människor är oförmögna att empatisera med högre livsformer, och inget av giganterna överlever deras tolkning.
Noethe
2013-04-23
Finns det någonting överhuvudtaget som står rätt till med denna film?
eatfrog
2008-08-22
Riktigt bra film faktiskt, både tankeväckande om ens egen rädsla för ensamhet och intressant att följa de bägge huvudkaraktärernas framsteg i deras ömsesidiga hjälpande.
WinDrop
2007-12-23
Kanske inte de bästa filmvalet man kan göra dagen innan julafton. Jag gillade den verkligen, bra drama helt enkelt.
Choy
2007-12-16
Något ojämn film och glöm den psykologiska aspekten. Som ett modernt drama med lite visuellt intressanta sekvenser är den intressant. Något för många trådar som kanske borde trimmats bort för ge mer utrymme för psykoanalysen men alla karaktärerna står sig rätt väl i filmen.