2.9

When Saturday Comes

För många engelsmän är livet ingen enkel match - däremot är en match ofta livet. Det handlar om fotboll, eller rättare om hur den runda läderkulans magi påverkar den grå vardagen. Jimmy lyckades aldrig få en plats i hemmalaget - men drömmar dör aldrig.

Originaltitel When Saturday Comes
Regissör Maria Giese
Manus James Daly, Maria Giese
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Pete Postlethwaite, Sean Bean, Emily Lloyd

Semiramis
2010-08-26
En stark trea! Väldigt skön känsla i denna.
Ghostface
2010-02-08
en av de bästa sportfilmer jag sett och med en som vanligt strålande sean bean som tampas med sina demoner och sin bräckliga karriär. Engelsk industrirealism med sportinslag. Verkligen en bortglömd pärla
portugisen
2008-09-20
den här filmen slår Goal med hästlängder! Bästa fotbollsfilm nånsin i min åsikt
cadja
2006-03-04
Skon fotbollsfilm. Sa klart forutsagbar, men det ar val skit samma nar det ar riktig fotboll med riktigt fotbollslag. Aven om just de ar skit. ;-) Filmen "Goal" ar battre som film, men den har vinner pa akthet och lera. (Fick latt huvudvark dock eftersom jag sag den precis efter att jag sett Sharpe-serien. Bean och Postlethwaite var INTE vanner dar!)
khalil
2006-01-24
fantastiska match scener, härlig stämning och postlethwaite lyfter bean rejält..fin fin
dariogradi
2004-12-10
Det är Sheffiel United för guds skull. Sean Beans största stund som skådis enligt honom själv eftersom han har en fet tatuering "Blades til´I die" på armen. Blades är alltså vad Sheffield Utd kallas.
Groom
2004-05-11
Är det inte sheffield U/Wed? Kanske Sunderland... Jag tror att jag såg denna för länge sen, men jag kommer inte ihåg den så mycket. Han låg väl med en strippa?
Jakobi
2004-01-19
Är det inte Boromir i huvudrollen? Visste inte att han kunde spela fotboll?
hyer
2003-01-16
Fick mig att göra come-back. 2 gånger...