When Trumpets Fade

Kampen mellan viljan att överleva och att följa order för ett gäng soldater under andra världskriget.

Originaltitel When Trumpets Fade
Regissör John Irvin
Manus W W Vought
Genre Drama, Krig, 90-tal
Skådespelare Ron Eldard, Dwight Yoakam, Frank Whaley, Martin Donovan (II), Zak Orth, Dylan Bruno, Timothy Olyphant

EvilNed
2015-10-15
Jättetråkig. Man har sett intressanta lågbudget krigsfilmer förut som lyckats utnyttja sina begränsningar men här är det väldigt platt. Storyn är lövtunn och utdragen, trots filmens korta speltid. Karaktärerna trista och ingen sticker ut. Nu förstår jag också allt bakom-kulisserna snack från moderna krigsfilmer om att man skickar skådespelare på något form av bootcamp innan för här är det tydligt att man inte gjort det...
hsimpson
2012-10-22
Dåligt manus, dålig musik. Sticker inte ut från mängden och tillför ingenting i denna genre. Ingen höjdare, men samtidigt är den hyfsat spännande.
Gyllenbock
2012-10-01
En ok film men jag blev inte engagerad till 100% av den. Skådespeleriet var inte helt övertygande i alla lägen, inte heller musiken. 2,5/5
Ramzy
2012-03-19
Filmmusiken sabbade hela filmen... Inte för att filmen i övrigt var någon höjdare. svag 2:a
CHNE
2012-02-10
Känndes för kort, om den vart lite längre skulle den nog vart mycket bättre.

2011-06-20
Riktigt usel tv-film med taskigt skådespel och dålig regi.
Halofreak92swe
2010-11-22
Börjar rätt dåligt och känns som en b-serie på tv6 men artar sig riktigt bra framåt slutet. Sköna skådisar men ingen riktigt tydlig story. Helt ok film iaf.
amam
2010-04-20
Den var ganska okej, lyckas undvika de propagandistiska fallgroparna som annars lätt dyker upp i amerikansk krigsfilm. Har egentligen inga klagomål, bra skådisar och kompetent regi. Ganska tunnt manus dock och filmen tänder aldrig till nånstans vilket hindrar ett högre betyg. Stabil trea.
FilmGuden
2010-01-21
Intressant studie i krigets helvete, bakom den glamouriserade fasaden. Men håller inte hela vägen. Soundtracket är fullkomligt oseriöst och passar inte alls. Med en då okänd? Timothy Olyphant.
Ola_Schubert
2010-01-09
Inte alls så tokig, men kamratskapet är alltid det som driver soldaterna framåt, något som både visades och inte visades. Lite lågbudget över det hela, men ändå intressant om ett nära nog okänt slag. Detta var givetvis ingenting om man jämför med större slag under första och andra världskriget. Men kriget fasa skildades ändå ganska väl. En stark trea i betyg tycker jag att filmen var värd.