2.8

Where in the World Is Osama Bin Laden?

Trots att USA:s regering vänt upp och ner på Tora Bora-grottan har de ännu inte lyckats lokalisera Osama Bin Laden. Därför bestämde sig Morgan Spurlock för att trä kikaren över halsen och bege sig ut med förstoringsglaset i Afghanistans bergskedjor.

Originaltitel Where in the World Is Osama Bin Laden?
Regissör Morgan Spurlock
Manus Morgan Spurlock, Jeremy Chilnick
Genre 2000-tal, Dokumentär

Rehn108
2014-08-22
Jag tycker att det här är en bra dokumentär som ligger på en alldeles ypperlig nivå för mig som inte kan så mycket om politiken i de här delarna av världen. Rekommenderas. Betyg 4 av 6.
Ghostface
2014-06-04
Det mesta som visas är ganska givet och lättsamt men det är en bra språngbräda in till något djupare.
F-M-J
2014-01-09
Förbryllas över Morgans sätt att tackla såpass intressanta ämnen på ett sådant ointressant maner.
pungsnigel
2013-11-27
Känns som Morgan tog sig vatten över huvudet här, stundtals intressant men blir lätt långdragen.
jaykaa
2013-02-13
Rätt bra.

2012-04-17
Lättsam och sympatisk dokumentär om ett tungt och osympatiskt ämne.
Jompalompier
2012-01-10
Trodde inte det här skulle vara mer än en stereotypisk komedi utan något av värde. Visade sig att den faktiskt var ganska vettig, tror att många amerikaner kan ha nytta av att se den och få lite perspektiv på saker och ting. Extra intressant nu när han (antagligen) är död och efter den arabiska våren.
annihilat0r
2011-07-19
"Where in the World Is Osama Bin Laden?" är en dokumentär som visar hur det verkligen står till i Mellanöstern. Morgan Spurlock bestämde sig för att göra allt han kunde för att hitta Osama Bin Laden, endast med munnen som vapen. Vi tittare får följa med på en mäktig resa!
abnormal
2010-11-24
Görs med glimten i ögat, men får ändå fram budskapet. Behöver ses av alla amerikaner.
Kulturgam
2010-04-16
Kan lika gärna ses av Sverigedemokrater som "korkade amerikaner"...