2.8

White Bird in a Blizzard

Historien om Kat Connors, en ung kvinna vars liv vänds upp och ner av det plötsliga försvinnandet av hennes vackra, gåtfulla mor.

Originaltitel White Bird in a Blizzard
Regissör Gregg Araki
Manus Gregg Araki
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Shailene Woodley, Eva Green, Christopher Meloni, Shiloh Fernandez, Gabourey Sidibe, Mark Indelicato, Thomas Jane, Angela Bassett, Dale Dickey, Ava Acres, Sheryl Lee, Michael Patrick McGill, Jacob Artist, Brenda Koo

niebaotan
2016-01-06
Mycket yta, inte lika mycket innehall i denna tamligen banala historia som likval ar intressant fran borjan till slut. Uppskattar alltid Eva Green trots hennes standiga tendens att spela over. Svarbedomd film men ger den en svag 3a for tillfallet.
Venatici
2015-08-16
Filmens behållning är ju Eva Green. Ingen kan spela och se så bindgalen ut som hon (särskilt grym i serien "Penny Dreadful" - Se den!)
Ghostface
2015-06-07
En halvt om halvt spännande uppbyggnad som mynnar ut i nåt totalt banalt. Eva Green är underhållande och överspelande och kombinerat visuell skärpa så blir trean svajig.
TimBuckley
2015-05-15
(rek 3a) sällan har jag sett något så innehållslöst som denna film. En film mer förälskad i form än i utförande. Varför en 2a? Woodley är oavsett manus en ny liten favorit, och skär ut en 2 minuters random slice och filmen ser mer ofta än inte till och med lovande ut.
AlbinWesley
2015-02-24
Som flera andra gånger med Araki så ser filmen bättre ut än vad den är, den känns bättre också. Men den här gången orkade jag bara inte med det, jag ser liksom inte riktigt poängen. Även om den hade fina bitar.
LuxLisbon2
2015-02-15
Vacker, morbid och suggestiv.
elzplz
2015-01-25
svag fyra. helt klart sevärd/underhållande/intressant men den fattades något för att jag skulle beröras på riktigt. vill dock sjukt gärna hänga med de som bestämde soundtracket!!!

2015-01-10
USEL ENSEMBLE förutom shailene woodley

2015-01-10
USELT skådespeleri, USLA kostymer, SVAG historia
Björkman
2014-10-20
Bra musik och skådespeleri, men historien berör inte alls så mycket som den borde.Temat är sorgligt, men det är något som gör att man inte tar in det hela på djupet. Ändå okej och finstämd film.