2.6

White Men Can't Jump

Billy passar inte riktigt in på basketplanerna i Los Angeles. Han är vit och ett lätt byte för det svarta gäng som har basket som livsstil.

Originaltitel White Men Can't Jump
Regissör Ron Shelton
Manus Ron Shelton
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Wesley Snipes, Rosie Perez, Tyra Ferrell, Cylk Cozart, Kadeem Hardison, Ernest Harden Jr, John Marshall Jones, Marques Johnson, David Roberson, Kevin Benton, Nigel Miguel, Duane Martin, Eloy Casados, Frank Rossi

arruba
2017-08-11
Charmig rulle. Woody och Wesley är en skön duo.

2017-08-10
Fånig.
MrPraline
2015-07-21
Skön film.
Solidus
2015-02-15
Avslappnat tidsdokument med en dialog som flyter på som rinnande vatten och det råder fin kemi mellan Snipes och Harrelson. Filmen vill underhålla och underhållen blir jag.
2014-10-30
Tre-poängare. Som yngre gillade jag W Snipes och här i denna film fungerar han utmärkt. Det jag faller för är nog främst dialogen med allt underhållande "Trashtalk". W Harrelson är även i denna film mycket sevärd. Samarbetet med Snipes fungerar utmärkt och man får se sprakande rolig basket. 3+
Alex_K
2014-09-17
2+ Frågan är om man hamnat 20 år bakåt i tiden, eller i en annan dimension? Var det verkligen såhär på 90-talet?
Körsbär
2014-08-09
Orginell, skönt med en basket film som håller fokus på basketen också. Slutet var riktigt bra!
Lotso
2014-07-05
I sin helhet gillade jag denna filmen för jag tror det är en sådan film som är främst avsedd för att se för komedin och basketboll. Jag kan se framför mig en solig varm sommarkväll att du tar och ser denna filmen vilket den passar perfekt till. Det är inte meningen att den ska tas seriöst och mer som en chill film. En lättsam svart komedi som var precis lagom bra för mig.
ClintanTheKing
2014-01-04
Skön rulle.
m4e
2013-07-29
Trodde att den skulle kännas lite nostalgig, men den var för jäkla dålig. Har inte åldrats särskilt bra. Varje scen känns som den är flera minuter för lång, dålig musik, massa skrikande och ett evigt tjatande om pengar. Svag 2:a.