2.4

White Noise

Jonathan, vars fru försvunnit oförklarligt och senare hittats död, blir kontaktad av en man som hävdar att han har tagit emot meddelanden från Jonathans döda fru via EVP (Electronic Voice Phenomenon). Jonathan är först skeptisk till om dessa meddelanden är äkta, men blir sedan besatt av att försöka kontakta sin fru.

Originaltitel White Noise
Regissör Geoffrey Sax
Manus Niall Johnson
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Michael Keaton, Deborah Kara Unger, Ian McNeice, Chandra West, Anastasia Corbett, Sarah Strange

Skapad 2005-11-05 av
Nu har det kommit in spöken i maskinen igen. Japanska regissörers fäbless för högteknologisk mediaskräck har verkligen gjort stort intryck på oss västerlänningar som numera inte tycks få nog...   Läs mer »

Merwinna
2016-04-16
Uppbyggnaden är bra, skådespelarna är bra och det är fräscha miljöer och vackert foto. Handlingen är också spännande i början, men blir sedan allt mer rörig - och slutet är oklart. Jag är inte säker på att jag förstod det - OM det gick att förstå.
Robkiller
2016-03-26
Se spöken i tv-apparater... hyfsat intressant överlag.. men segar ur lite för mycket då och då...
TheHorrorfan
2015-03-25
Mycket bättre än vad jag minns det. Ändå fast det bara når upp till en svag 3a, så är det ju ändå bättre än mitt första betyg. Helt okej.
2014-11-14
Jag minns en tid då Michael Keaton var en riktigt duktig komisk aktör och dessutom fick riktigt bra och stora roller. Tydligen har Hollywood övergivit honom när han är tvungen att beblanda sig med skräp som detta. Det är med sorg inombords jag konstaterar detta. Detta är rörigt, spretigt, osannolikt, skrattretande och ibland rent löjligt.
precineadd
2014-08-06
inte helt ointressant story - det finns något här, men allt är så dåligt gjort att det knappt går att se klart
Bijan
2013-06-18
Första timmen är lagom spännande och har trevlig stämning, men sista halvtimmen är hopplös.
Zelest
2013-05-01
En skön film, igentligen inte en 4a, men jag gillade något med den. Hade de bara tagit bort alla dåligt placrade jump-scares överallt och hållt sig till creepy stämmning så hade den förtjänat 4an jag ger den.
Xenox
2012-07-19
Inte speciellt intressant film.
akasava
2012-05-15
Inte sett den på sex år, men då gillade jag den skarpt, även om Keaton var rätt stel.
Nattsilver
2012-02-14
Blek och tråkig film som spårar ur totalt i slutet. Ingen höjdare.