2.1

Who's That Girl

Nicki Finn har suttit i fängelse, dömd för ett mord hon inte begått. Efter fyra år släpps hon fri på ett villkor - att hon lämnar stan omedelbart. Men Nicki är fast besluten att finna mördaren.

Originaltitel Who's That Girl
Regissör James Foley
Manus Andrew Smith, Ken Finkleman
Genre Romantik, 80-tal, Komedi
Skådespelare Madonna, Griffin Dunne, John Mills, John McMartin, Haviland Morris, Bibi Besch, Robert Swan, Drew Pillsbury, Coati Mundi, Dennis Burkley, James Dietz, Cecile Callan, Karen Elise Baldwin, Kimberlin Brown, Crystal Carson
Betygsantal 2019

2017-10-24
2015-02-03
Tittar man på Madonnas karriär så kan man inte låta bli imponeras över hennes förmåga att om och om igen förnya sig. 80-talets Madonna är svår att likna vid 90-talets osv. Någon bra skådespelare har hon aldrig varit men i en historia som denna och med hennes unga energi och charm accepterar jag mycket. Filmen får godkänt från mig. 2+
Dele
2015-01-18
En tramsig romantisk actionkomedi med högst ordinär story. Madonnas medverkan ekar av ohämmat uppvisningssyfte.
Godzillasaurus
2014-11-01
Den är ju egentligen inte bra, men jag älskar den! Madonna är charmig som tusan och musiken är bra, och för mig verkar det som om det räcker för att bära en hel film.
2013-03-29
Madonna som tidstypisk ikon var måhända lite roligt att se, men den här komedin var allt bra dassig.
ses11
2008-08-19
Rent av värdelös, undantaget ett antal vassa skämt och komiska poänger.
Iamsam
2008-08-16
hur kan man lyssna på hennes röst i två timmar?
Bardot
2008-08-16
Ja, alltså Madonna GÖR ju filmen
ferttoo
2008-08-11
Lite fjantig film med en begynnande storstjärna.
GrandMaster_E
2008-08-11
Herregud va Madonna ser ut och alltid har gjort! Nu är det ju förståss inte därför filmen är dålig men ändå :P